۰
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۰

امیدوارم با افتخار ماه‌های پرخطر را از سر بگذرانیم

رییس جمهور گفت: امیدوارم در شرایط سختی که در آن قرار گرفتیم و به خصوص با شروع آغاز فصل پاییز و احتمالا شیوع آنفلوآنزا در کنار کرونا و نیز مشکلات دیگری که با آن مواجه هستیم با افتخار این ماه‌های پرخطر را از سر بگذرانیم.
رییس جمهور گفت: امیدوارم در شرایط سختی که در آن قرار گرفتیم و به خصوص با شروع آغاز فصل پاییز و احتمالا شیوع آنفلوآنزا در کنار کرونا و نیز مشکلات دیگری که با آن مواجه هستیم با افتخار این ماه‌های پرخطر را از سر بگذرانیم.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های وزارت بهداشت، وزارت راه و شهرسازی و هلال احمر که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه برخلاف همه فشارهای اقتصادی روند توسعه بهداشت و درمان در سال ۹۹ نه تنها کاهش نیافته بلکه مصمم هستیم بیش از ۱۰ هزار تخت بیمارستان را افتتاح کنیم، گفت: در کشور به طور معمول ۱۴۰۰ تخت به افتتاح می‌رسیده که این رقم جدید، عالی است. ما امروز هشت طرح بیمارستانی و درمانی را افتتاح کردیم که به تنهایی ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی را به نظام بهداشت افزوده می‌کند.
وی افزود: یکی از افتخارات دو دولت یازدهم و دوازدهم تلاش پیگیر دولت و بخش خصوصی و مردم برای ساخت و تجهیز بیمارستان‌ها بوده که اگر میزان نوسازی و بازسازی تخت‌های بیمارستانی را در کنار افتتاح تخت‌های جدید طی سال‌های ۹۲ تا امروز محاسبه کنیم، مجموع آن بیشتر از همه گذشته تا آغاز سال ۹۲ می‌شود.
رییس جمهور تأکید کرد: این خانه‌های هلال احمر که امروز بخشی از آن‌ها افتتاح شد برای روزهای مبادا و شرایط بلایای طبیعی بسیار مفید است. وقتی مردم مجهز و آماده باشند در روز مبادا و سختی تا امدادگر برسد خود مردم امدادهای اولیه را انجام می‌دهند.
روحانی تصریح کرد: در بهداشت و درمان و سلامت مردم درست است که پزشک، کادر درمانی و بهداشتی در جای خود مهم هستند اما مردم باید در فرهنگ زندگی خود بهداشت را بیاموزند و به آن عمل کنند. آنچه که می‌تواند ما را از بیماری حراست کند کارهای ساده بهداشتی است و دستورات کاملاً ساده آن، این چیزی است که ما را در سلامت معنوی و جسمانی و نشاط روانی کمک می‌کند.
وی یادآور شد: امیدوارم در شرایط سختی که در آن قرار گرفتیم و به خصوص با شروع آغاز فصل پاییز و احتمالا شیوع آنفلوآنزا در کنار کرونا و نیز مشکلات دیگری که با آن مواجه هستیم با افتخار این ماه‌های پرخطر را از سر بگذرانیم.
کد مطلب: 136565
برچسب ها: روحانی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *