۰
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۵
بازیکن سابق سپاهان:

تغییر سبک بازی سپاهان لذت بخش بود

ملی پوش سابق سپاهان با اشاره به تغییر سبک بازی سپاهان برابر النصر گفت: این سبک بازی لذت بخش بود، اما همیشه لذت‌ها تعیین کننده نتایح نیستند و سپاهان بازی را واگذار کرد.
تغییر سبک بازی سپاهان لذت بخش بود
 
ملی پوش سابق سپاهان با اشاره به تغییر سبک بازی سپاهان برابر النصر گفت: این سبک بازی لذت بخش بود، اما همیشه لذت‌ها تعیین کننده نتایح نیستند و سپاهان بازی را واگذار کرد. 
احسان ادیبی  در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص دیدار رفت سپاهان برابر النصر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، اظهار کرد: استراتژی سپاهان از زمان قلعه‌نویی تغییر کرد و بازی زیباتر و تماشاگرپسندی را دیدیم. بازی دو نیمه متفاوت داشت. در نیمه نخست سپاهان در زمین خود بازی و دفاع می‌کرد تا به دنبال حملات سریع باشد. 
وی ادامه داد: شاید سپاهان در این بازی به دنبال خارج شدن از زمین با یک امتیاز بود، اما برای تشکیل دادن حملات سریع نیاز به مهاجمی سریع و پا به توپ است که کی‌روش مهاجمی با خصوصیت استفاده از توپ های تک ضرب پا یا سر است. 
 ملی پوش سابق تیم سپاهان افزود: اگر محرم به دنبال تغییر سبک بازی حملات سریع است، باید چند بازیکن با این خصوصیات به تیم اضافه کند. البته اینکه در همین زمان کم تفکرات نویدکیا در تیم تا حدودی حاکم شده بود، نویدبخش روزهای خوبی برای سپاهان است. کادرفنی زمان زیادی برای اثبات و تحقق اهداف خودشان نداشتند. زمان بیشتری برای سنجیدن عملکرد نویدکیا و کادر او نیاز است؛ اما معتقدم تغییراتی در کادرفنی و بازیکنان نیاز است تا روحی تازه به تیم دمیده شود. 
ادیبی با اشاره به تغییر سبک بازی سپاهان برابر النصر گفت: این سبک بازی لذت بخش بود، اما همیشه لذت‌ها تعیین کننده نتایج نیستند و سپاهان بازی را واگذار کرد. بازیکنانی مثل امید نورافکن در این بازی جایگاه خوبی نداشتند. او اگر در پست هافبک دفاعی بود، به خوبی از توپ‌های پشت محوطه استفاده می‌کرد. سروش رفیعی در این بازی چند موقعیت به دست آورد که اگر امید نورافکن جای او بود این توپ‌ها گل می‌شد. 
وی با اشاره به آماده نبودن برخی بازیکنان در این بازی خاطرنشان کرد: محسن مسلمان طراوت گذشته خود را ندارد. احساس می‌کنم سپاهان بازی‌های تدارکاتی خوبی  نداشته است. کیفیت بازی‌های تدارکاتی می‌تواند کمکی برای کادرفنی باشد تا در انتخاب ترکیب بهتر تصمیم بگیرند. 
وی در خصوص برخی از اشتباهات فردی در بازی برابر النصر، اظهار کرد: هر بازیکنی حق اشتباه دارد. زیبایی فوتبال به همین اشتباهات است و اگر اشتباهی نباشد، گلی به ثمر نمی‌رسد. اینکه دو اشتباه پیاپی از یک بازیکن و در چنین سطحی رخ می‌دهد، قطعا به دلیل آماده نبودن او بوده است. باز هم تاکید می‌کنم اگر بازی تدارکاتی مناسبی سپاهان برگزار می‌کرد تا پورقاز یا برخی از بازیکنان محک خوبی زده شوند، کادرفنی آن‌ها را برای این دیدار انتخاب نمی‌کرد.
وی افزود: سپاهان می‌توانست با یک امتیاز از این دیدار خارج شود. این تیم در خط حمله با سبکی جدید بازی کرد، اما در دفاع بی برنامه بود. در حال حاضر تیم‌های حریف حداقل یک بازیکن خوب در خط حمله خود دارند و تک اشتباهات باعث دریافت گل می‌شود. امیدوارم سپاهان در بازی‌های بعدی اشتباهات کمتری داشته باشد و بازی به نفرات آماده تری داده شود.
بازیکن سابق تیم ملی جوانان در خصوص تقابل مجدد سپاهان با النصر در روز جمعه و در بازی برگشت، گفت: باید موشکافانه عمل کرد، چراکه تیم حریف نیز نقاط ضعف ما را بررسی و آنالیز کرده‌اند. یکی از نقاط ضعف النصر میانگین سنی بالای این تیم بود. هرچه از زمان بازی سپری می‌شد، بازیکنان حریف دچار ضعف بدنی شده بودند. 
ادیبی افزود: اگر سپاهان در این بازی بتواند تا دقیقه 65 بازی را کنترل کند و از مهاجمی با شیوه نویدکیا استفاده شود، می‌تواند موفق باشد. از بازی قبلی باید درس گرفت و در  تغییر پست بازیکنان دقت شود. سپاهان امیر قلعه‌نویی بر پایه دو بازیکن محبی و نورافکن بازی انجام می‌شد و تغییر پست نورافکن باعث ضعیف شدن سپاهان شده بود، ضمن اینکه سپاهان نیاز به هماهنگی بیشتری در خط دفاعی دارد.
کد مطلب: 136624
برچسب ها: فوتبال
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *