۰
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۷

ماجرای خودکشی محمد از زبان مدیر مدرسه

ماجرای خودکشی دانش‌آموز ۱۱ ساله با ابهاماتی همراه است و هنوز علت اصلی ماجرا مشخص نیست در همین رابطه مدیر مدرسه "محمد" حرف‌هایی برای گفتن دارد.
ماجرای خودکشی محمد از زبان مدیر مدرسه
ماجرای خودکشی دانش‌آموز ۱۱ ساله با ابهاماتی همراه است و هنوز علت اصلی ماجرا مشخص نیست در همین رابطه مدیر مدرسه "محمد" حرف‌هایی برای گفتن دارد.
به گزارش تسنیم، خودکشی محمد دانش‌آموز 11 ساله از شهر دیّر استان بوشهر به دلیل نداشتن گوشی همراه بازتاب بسیاری داشته است؛ مرگی که هنوز ابعاد مبهم بسیاری دارد و با توجه به صحبت‌های والدین این دانش‌آموز در مصاحبه‌های مختلف هنوز به صورت قطعی مشخص نیست علت مرگ او چه بوده است؟
در همین حال عیسی نیوشاد رئیس دادگستری شهرستان دَیّر با اشاره به مرگ دانش‌آموز دَیّری به تسنیم گفت: نداشتن تبلت و گوشی تلفن‌همراه انگیزه اصلی خودکشی دانش‌آموز دَیّری نبوده و متأسفانه جوّسازی در این‌باره کاملاً بی‌اساس و با انگیزه‌های مغرضانه است. خودکشی می‌تواند با انگیزه‌های مختلف صورت بگیرد؛ هنوز انگیزه خودکشی این دانش‌آموز مشخص نیست و دامن زدن به شایعات موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود و مطرح کردن این مهم مشخصاً با انگیزه‌های خاصی است که می‌تواند تضعیف نظام آموزشی را دنبال داشته باشد.
مادر این دانش‌آموز هم که تا پیش از این گفته بود، "فرزندش گوشی همراه نداشته و مدیر مدرسه چند بار گفته بود که می‌خواهد به سه دانش آموز گوشی بدهد اما این اتفاق نیفتاد.هیچ گوشی‌ای در کار نبود و تنها دلیل غصه پسرم که باعث شد این بلا را سر خودش بیاورد همین نداشتن گوشی بود." در اظهار نظری جدید گفته است: مدیرمدرسه یک گوشی را در اختیار فرزندم قرار داد، او در این سال‌ها کمک‌هایی به فرزندم داشته است و در این سالها نمی‌دانستم کتاب‌های درسی، لباس فرم مدرسه و بیمه فرزندم از کجا تأمین می‌شده است.
اما ایرج قاسمی مدیر مدرسه‌ای که محمد در آنجا درس می‌خواند نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد.
فروردین امسال گوشی قبلی خود را به محمد دادم
ایرج قاسمی مدیر دبستانی است که محمد در پایه پنجم آن مشغول به تحصیل بود، او درباره این حادثه به تسنیم گفت: فروردین امسال برای خودم گوشی خریدم و گوشی قدیمی‌ را به محمد دادم تا بتواند در کلاس‌های درس حاضر شود.
او در پاسخ به این پرسش که چرا محمد در کلاس "شاد" با اسم "سید عادل موسوی" شرکت می‌کرده و به معلم می‌گفته من "سید محمد موسوی‌زاده" هستم، عنوان کرد: سید عادل موسوی زاده فردی که محمد با نام او در کلاس درس حاضر می‌شد، پدرش است. برخی دانش‌آموزان در شبکه شاد اسامی‌شان با اسم پدرشان ثبت شده است؛ بنده فروردین امسال به محمد گوشی دادم و مادرش نیز در جریان بود، مدت زیادی در شبکه شاد فعالیت می‌کرد و مطالب درسی و آموزشی را با همین نام و شماره برای من و معلمش ارسال می‌‌کرد و مدارک آن موجود است؛ حتی در روز حادثه نیز آنلاین بود.
او در پاسخ به این پرسش که آیا گوشی را به محمد قرض داده بودید؟ گفت: وقتی گوشی جدید خریدم گوشی قدیمی را به محمد دادم چون با آنها همسایه هستم و خانواده‌اش را می‌شناسم و می‌دانستم به گوشی نیاز دارد، نیتم این بود گوشی را از او پس نگیرم و هدیه بدهم؛ محمد خیلی از این موضوع خوشحال بود.
محمد می‌گفت دوربین گوشی خراب شده است
قاسمی ادامه داد:‌ در سال تحصیلی جدید مشکلی برای دوربین گوشی ایجاد شد و محمد در گروه به معلم گفته بود که گوشی‌ام مشکل دارد و نمی‌توانم تصاویر و تکالیف را ارسال کنم که معلم نیز گفته بود اشکالی ندارد.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا خراب شدن گوشی و ناتوانی محمد از ارسال تکالیف برای معلم باعث ناراحتی او شده بود تا انگیزه‌‌ای برای خودکشی شود؟ مطرح کرد: خیر. محمد دانش‌آموز منظمی بود و با هم بسیار راحت بودیم، اصلاً مشکلی نداشت که بخواهد به خاطر گوشی ناراحت باشد واقعاً نمی‌دانم چرا خودکشی کرده است و به من و معلمش در مورد ناراحتی‌اش چیزی نگفته بود.
روز حادثه محمد در شاد آنلاین بود
قاسمی در پاسخ به این پرسش که آیا محمد در روز حادثه در شاد فعالیت کلاسی هم داشته است، گفت: محمد آن روز در شاد آنلاین شد. آن روز نوبت بررسی تکالیف دانش‌آموزان توسط معلم بود که در حین آن با معلم تماس گرفتم و ماجرای فوت محمد را توضیح دادم. این دانش‌آموز حدود 2 ساعت در شاد آنلاین بود اما فعالیتی نداشت.
مدیر مدرسه در واکنش به انتشار متنی در فضای مجازی از سوی معلم محمد که خطاب به دانش‌آموزی که هرگز ندیدمش نوشته شده است، با تأیید آن مطرح کرد: محمد امسال دانش‌آموز کلاس پنجم بود و چون حضور دانش‌آموزان در مدسه اختیاری بود مادرش اعلام کرد اجازه نمی‌دهم در کلاس‌های حضوری شرکت کند بنابراین معلم پایه پنجم او را از نزدیک ندیده بود و فقط در فضای مجازی با محمد ارتباط داشت.
کد مطلب: 138088
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *