۰
جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۵
وزیر بهداشت:

برای خرید واکسن از چین قراردادی نداریم

وزیر بهداشت در رابطه با "خرید واکسن ایران از چین" گفت: تاکنون قراردادی با چین برای خرید واکسن کرونا نداریم.
وزیر بهداشت در رابطه با "خرید واکسن ایران از چین" گفت: تاکنون قراردادی با چین برای خرید واکسن کرونا نداریم.
«سعید نمکی»، وزیر بهداشت،  در گفت وگو با برنا، در رابطه با "خرید واکسن از چین" گفت: تاکنون قراردادی با چین برای خرید واکسن کرونا نداریم. ایران از طریق covax که مجموعه ای است که توسط سازمان جهانی بهداشت روابط اش تنظیم می‌شود، واکسن تهیه می کند. covax برای بیست درصد از جمعیت کشورهای جهان در حال تهیه واکسن است.
او در خصوص ساخت واکسن کرونا توسط دانشمندان ایرانی گفت: اقدامات بر روی مدل های حیوانی واکسن ایرانی کرونا با موفقیت انجام شده است. دو یا سه هفته دیگر دو واکسن تولیدی ایران را که موفق‌تر بوده است، وارد لاین انسانی می شود و اگر جواب سریع تر بگیریم، چند ماه دیگر ایران یکی از تولید کنندگان واکسن کرونا می شود.
نمکی در خصوص واکسن آنفولانزا گفت: به دلایل مشکلاتی و فشاری که دنیا به ایران وارد کرد واکسن آنفولانزا دیرتر از موعد وارد کشور شد. زنان باردار و برخی از گروه های هدف را مورد پوشش قراردادیم، در حالی که سال گذشته 300 هزار واکسن وارد کشور کردیم اما امسال یک میلیون و هفتصد هزار دوز واکسن آنفولانزا وارد کشور کردیم و در خانه های بهداشت و مراکز درمانی، زنان باردار بیمارهای صعب العلاج و گروه های اسی چذیر واکسینه شدند، واکسن های بعدی هم خریداری شده است. هفته آینده افراد بالای 65 سال هم واکسینه می شوند.
کد مطلب: 138173
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *