۰
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۱

اخراج اعضای هیات اماراتی از مسجدالاقصی

ساکنان شهر قدس اعضای یک هیات اماراتی را که با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی وارد مسجد الاقصی شده بودند، از این مسجد بیرون کردند.
اخراج اعضای هیات اماراتی از مسجدالاقصی
ساکنان شهر قدس اعضای یک هیات اماراتی را که با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی وارد مسجد الاقصی شده بودند، از این مسجد بیرون کردند.
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، برخی فعالان شبکه‌های اجتماعی ویدیویی از بیرون راندن اعضای یک هیات اماراتی از مسجد الاقصی را به اشتراک گذاشتند.
این هیات در چارچوب تقویت ائتلاف امارات با رژیم صهیونیستی و عادی‌سازی روابط رسمی میان دو طرف، وارد اراضی اشغالی شده بود.
در این ویدیو یکی از اعضای هیات اماراتی سوالی درباره بخشی از مسجد الاقصی مطرح می‌کند که در مقابل یکی از فلسطینی‌ها به او پاسخ می‌دهد: "با آنهایی که روابط خود را عادی کرده‌اند، صحبت نمی‌کنم" و در ادامه او به همراه تعدادی دیگر از حاضران جمع این هیات اماراتی را از مسجد بیرون کردند.
ساکنان شهر قدس با سر دادن شعارهایی علیه عادی‌سازی، مخالفت خود را با این مساله که بازدید اعراب و مسلمانان از مسجد الاقصی تحت حراست شدید پلیس رژیم صهیونیستی و با هماهنگی با مسؤولان رژیم اشغالگر انجام شود، ابراز کردند.
رهبری جنبش فتح در منطقه قدس نیز بازدید این هیات خلیجی از صحن‌های مسجد الاقصی را یورش جدیدی به این مسجد دانست که تفاوتی با یورش‌های مکرر سربازان اسرائیلی و شهرک‌نشین‌ها ندارد.
شادی المطور، دبیرکل این جنبش تاکید کرد: هر هیاتی که از درگاه اشغالگران از قدس بازدید کند، از آن استقبال نمی‌شود و حاکمیت بر قدس و مقدسات آن تنها فلسطینی است و اعرابی که دوست دارند به قدس بیایند و از مسجد الاقصی دیدن کنند، باید با رهبری مشروع فلسطینی‌ها هماهنگی کنند نه اینکه از درگاه اشغالگران وارد شوند.
یک هیات اماراتی پنج‌شنبه گذشته از درب السلسله با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی وارد مسجد الاقصی شد، همزمان پلیس سه جوان فلسطینی را به دلیل مقابله با این هیات بازداشت کرد.
یک منبع آگاه نیز به المیادین گفت، هیاتی اماراتی با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی وارد مسجد الاقصی شد در حالی که مسجد تقریبا از نمازگزاران فلسطینی خالی بود چرا که مسؤولان رژیم اشغالگر از حدود سه هفته قبل قدس را تعطیل کرده بودند.
کد مطلب: 138327
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *