۰
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۴

برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی کودک

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان گفت: اولین جشنواره ملی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان در رشته‌های نقاشی، تصویرسازی، کلاژ، خوشنویسی و حجم سازی در گروه سنی ۷ تا ۱۲ سال برگزار می‌شود.
برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی کودک
 رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان گفت: اولین جشنواره ملی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان در رشته‌های نقاشی، تصویرسازی، کلاژ، خوشنویسی و حجم سازی در گروه سنی ۷ تا ۱۲ سال برگزار می‌شود.
عبدالرضا قاسمیان در گفت‌وگو با ایسنا از برگزاری اولین جشنواره ملی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان سازمان نظام مهندسی ساختمان در گیلان خبرداد و اظهار کرد: اولین جشنواره ملی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان در رشته‌های نقاشی، تصویرسازی، کلاژ، خوشنویسی و حجم سازی در گروه سنی ۷ تا ۱۲ سال با موضوع «خانه دوست داشتنی من» برگزار می‌شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان افزود: تجربه کرونا و قرنطینگی در خانه، اهمیت فضای خانه و تاثیر آن بر خلق و خوی افراد و تعاملات ساکنان با هم، لزوم توجه به کیفیت فضای خانه را بیش از پیش مشخص کرد، لذا از آنجایی ‎که کیفیت مطلوب خانه در سلامت جسمی و روحی افراد تاثیر مستقیم دارد، سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان بر آن شد تا با برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی «خانه دوست داشتنی من» مشارکت کودکان و نوجوانان را به کارگیرد و از دریچه نگاه آنان به فضای خانه بنگرد.
قاسمیان با بیان اینکه این جشنواره برای اولین بار در سطح ملی و در بین سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها برگزار می‌شود، گفت: هدف این جشنواره ایجاد بستر مناسب برای شناخت، رشد استعدادهای نهفته کودکان و نوجوانان، پرورش خلاقیت آنان در دوران شیوع کرونا در کشور و آماده سازی بستر مناسب برای تبادل تجربه‌های آنان از مفهوم خانه مناسب و همچنین ایجاد انگیزه و مسئولیت نسبت به ارزش و اهمیت جایگاه کودک و نوجوان در طراحی فضاهای خانه است که در مجموع با هدف و دورنمای ارتقای کیفی و همچنین رضایتمندی، آسایش، دوام و بقای خانه و خانواده بوده که نهایتا پایه‌ای برای نقد، بررسی و شناخت هرچه بیشتر اصول حاکم بر معماری در ساخت مسکن می‌شود.
وی ادامه داد: آثار برگزیده این جشنواره در فضای مجازی به نمایش گذاشته خواهد شد و در قالب کتاب به صورت نمادین به فروش خواهد رسید.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان در خصوص نحوه شرکت در جشنواره بیان کرد: تصویر آثار (اسکن یا عکس مناسب از اثر هنری) به همراه فرم ثبت‌نام از طریق پست به آدرس رشت - بلوار شهید انصاری - روبروی سه راه دیلمان - سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان کد پستی ۶۳۱۱۱-۴۱۷۸۷ ارسال شود.
قاسمیان با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود و رعایت پروتکل های بهداشتی شرکت‌کنندگان از ارسال آثار به صورت حضوری خودداری کنند، تصریح کرد: شرکت‌کنندگان حداکثر تا پایان روز یکشنبه، ۱۶ آذر سال جاری فرصت دارند نسبت به ارسال تصویر آثار در قالب لوح فشرده اقدام کنند.
وی با بیان اینکه نتایج جشنواره ۲۷ آذرماه سالجاری اعلام می‌شود، خاطرنشان کرد: به سه نفر از آثار برگزیده در هر رشته مبلغ ۱۰ میلیون ریال تعلق می‌گیرد.
کد مطلب: 139218
برچسب ها: هنرهای تجسمی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *