۰
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۱۰
کامالا هریس:

اولین معاون زن هستم اما آخری نخواهم بود

معاون اول منتخب ریاست جمهوری آمریکا، مسیر پیش رو را ساده ندانست و گفت: انتخابات امسال انتخاباتی برای دموکراسی و روح آمریکا بود که استحکام آن به اراده ما بستگی دارد.
اولین معاون زن هستم اما آخری نخواهم بود
معاون اول منتخب ریاست جمهوری آمریکا، مسیر پیش رو را ساده ندانست و گفت: انتخابات امسال انتخاباتی برای دموکراسی و روح آمریکا بود که استحکام آن به اراده ما بستگی دارد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، کامالا هریس نخستین معاون اول رئیس جمهوری منتخب آمریکا شامگاه شنبه در نطق انتخاباتی پس از پیروزی در این رقابت‌ها با اشاره به اظهارات جان لوئیس یکی از مبارزان سیاهپوست و عضو فقید مجلس نمایندگان آمریکا گفت: دموکراسی یک حالت نیست یک اقدام است. مفهوم آن این بود که دموکراسی آمریکا تضمین شده نیست بلکه استحکام آن به اراده ما برای حفاظت از آن بستگی دارد.
معاون اول بایدن افزود: دموکراسی شادمانی و پیشرفت به ارمغان می‌آورد چرا که ما مردم این قدرت را داریم که آینده بهتری بسازیم. دموکراسی و روح آمریکا در گرو این انتخابات بود. شما یک طلیعه روز تازه‌ای را آفریدید.
هریس از کارکنان انتخاباتی تشکر کرد که به گونه‌ای خستگی ناپذیر تلاش کردند تا همه آرا شمرده شود و ادامه داد: کشور قدردان شما است، شما از کرامت حراست کردید.
وی از مردم آمریکا هم تشکر کرد که به صورت بی سابقه‌ای در انتخابات شرکت کردند تا آوای خود را به گوش دیگران برسانند و اظهار کرد: می‌دانیم به خصوص در چند ماه اخیر دوره بسیار پرچالشی داشتیم اما شاهد شجاعت و استقامت شما بودیم.
سناتور فعلی آمریکا از کالیفرنیا تاکید کرد: برای چهار سال شما، راهپیمایی کردید و برای مساوات، برابری، برای زندگی و کره زمین سازمان‌دهی کردید و شما رای دادید. شما یک پیام بسیار روشنی را تحویل دادید، شما امید، وحدت، کرامت، دانش و صداقت را انتخاب کردید.
هریس ادامه داد: شما بایدن را به عنوان رئیس جمهوری بعدی ایالات متحده بعدی آمریکا انتخاب کردید. جو یک شخص التیام بخش است، از آزمایش گذشته و تجربه‌هاش احساس هدفمندی می‌دهد.
وی اضافه کرد: جیل بایدن همسر او یک بانوی اول باورنکردنی خواهد بود.
معاون اول بایدن با اشاره به مهاجرت مادرش از هند به آمریکا گفت: او شاید در آن زمان هرگز باور نمی‌کرد چنین لحظه‌ای اتفاق بیفتد. من از مادرم و نسل های سیاهپوست، آسیایی تبار، لاتین‌تبارها، بومیان که در سراسر تاریخ ما راه را برای چنین لحظه ای هموار کردند. بانوانی که برای برابری، آزادی و عدالت برای همگان فداکاری کردند.
هریس افزود: بسیاری از بانوان سیاهپوستان ثابت کردند که ستون فقرات دموکراسی ما هستند. تمامی بانوان که تلاش کردند که حق رای دادن را تضمین کنند و الان هم نسل تازه‌ای از بانوانی که رای دادند و برای حفظ حق خود ادامه می‌دهند، به اراده و عزم آنها می‌اندیشم.
وی ادامه داد: این نشان‌دهنده شجاعت بایدن است که از ورای تمامی موانع بگذرد و زنی همچون مرا به عنوان معاون اول خود انتخاب کند. با اینکه من نخستین زن در این مقام هستیم بدون تردید آخرین آن نخواهم بود.
معاون اول بایدن اضافه کرد: کودکان آمریکایی، با جاه‌طلبی رویاهایتان را دنبال کنید. ما در هر قدم شما همراهتان خواهیم بود.
هریس خطاب به مردم آمریکا هم گفت: صرف نظر از اینکه به چه کسی رای داده‌اید، من تلاش خواهم کرد همانطور که جو بایدن برای اوباما بود، وفادار و صادق باشم و هر روز با فکر و اندیشه به شما و خانواده شما برخیزم.
وی افزود: اکنون برای نجات جان ها و غلبه بر همه‌گیری، نجات اقتصاد، از بین بردن تبعیض نژادی نهادینه، مبارزه با شرایط اقلیمی نامناسب و التیام روح کشور ما بکوشم. مسیر پیش رو ساده نخواهد بود اما آمریکا آماده است؛ همین طور جو و من.
معاون اول بایدن ادامه داد: ما رئیس جمهوری را انتخاب کردیم که نماینده بهترین ما است، جهان به او احترام خواهد گذاشت، فرزندان ما به عنوان الگو به او نگاه خواهند کرد، فرمانده کل قوا که به سربازان ما احترام می‌گذارد و رئیس جمهوری برای همه شهروندان آمریکا خواهد بود.
کد مطلب: 139398
برچسب ها: کامالا هریس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *