۰
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۶

سقوط ۶۱ درصدی تورهای اروپایی

به نظر می‌رسد ترجیح مسافران برای مکان‌های روستایی و ساحلی به‌جای شهرهای پرجمعیت از تعطیلات تابستان ۲۰۲۰ همچنان ادامه داشته باشد.
سقوط ۶۱ درصدی تورهای اروپایی
به نظر می‌رسد ترجیح مسافران برای مکان‌های روستایی و ساحلی به‌جای شهرهای پرجمعیت از تعطیلات تابستان ۲۰۲۰ همچنان ادامه داشته باشد.
به گزارش روتز آنلاین، بر اساس مطالعه جدید کمیسیون سفر اروپا (ETC)، میزان ورود گردشگران اروپایی در کل سال ۲۰۲۰ می‌تواند تا ۶۱ درصد کاهش داشته باشد. نتایج این مطالعه نشان داد، برای هشت ماه اول سال ۲۰۲۰، ورود گردشگران بین‌المللی به سراسر اروپا ۶۸ درصد نسبت به سال گذشته کاهش‌یافته است و با محدودیت‌هایی که اخیرا افزایش‌یافته است، هرگونه بهبودی (آزادی رفت و آمد) که در تابستان مشاهده شد، لغو خواهد شد.
بر اساس این مطالعه، قبرس با کاهش ۸۵ درصدی و مونته نگرو با کاهش ۸۴ درصدی بیشترین ضربه را از کاهش ورود گردشگر داشتند زیرا وابستگی زیادی به مسافران خارج از کشور دارند. رومانی با کاهش ۸۰ درصدی، ترکیه با کاهش ۷۷ درصدی و پرتغال و صربستان با کاهش ۷۴ درصدی نیز در میان کشورهایی هستند که بیشترین آسیب را دیدند. از طرف دیگر اتریش کمترین سقوط را با کاهش ۴۴ درصدی به دلیل فصل سفر زمستانی قبل از شیوع ویروس کرونا در چند ماه اول سال تجربه کرد.
ادواردو سانتاندر (Eduardo Santander)، مدیر اجرایی ETC اظهار کرد: ازآنجاکه موج دوم بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ اروپا را پیش از فصل زمستان در برگرفته است، اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم است که ملت‌های اروپایی برای توافق در مورد راه‌حل‌های مشترک با یکدیگر متحد شوند، نه‌تنها برای جلوگیری از شیوع ویروس بلکه برای حمایت از بهبود پایدار گردشگری، بازگرداندن اعتمادبه‌نفس مسافران و از همه مهم‌تر محافظت از میلیون‌ها تجارت، مشاغل و شرکت‌هایی که در معرض خطر هستند، بنابراین آن‌ها می‌توانند از عواقب اقتصادی به‌خوبی عبور کنند.
وی ادامه داد: بهبود اقتصادی در سراسر اروپا به میزان قابل‌توجهی به بهبود بخش گردشگری بستگی دارد، بخشی که نزدیک به ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا را تولید می‌کند و بیش از ۲۲ میلیون شغل را تشکیل می‌دهد.
این گزارش همچنین حاکی از آن است که سفرهای داخلی و سفرهایی با مسافت کوتاه در سال ۲۰۲۱ با کاهش محدودیت‌های سفر و خطرات کمتر دیده‌شده به‌عنوان عوامل اصلی در بهبود، سریع مانند سابق بازمی‌گردند.
علاوه براین، ETC انتظار دارد روند تابستانی گردشگرانی که به‌جای مراکز شهری پرجمعیت به دنبال مکان‌های روستایی و ساحلی هستند همچنان ادامه یابد.
این گزارش معتقد است که می‌تواند برخی از نقاط محبوب توریستی را در نظر بگیرد که قبلا برای مقابله با تقاضای سفر بیش‌ از حد تلاش می‌کردند و به گسترش منافع اقتصادی گردشگری به‌طور مساوی در داخل کشورها کمک کند.
کد مطلب: 139761
برچسب ها: تورهای اروپایی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *