۰
پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۴۵

همه چیز درباره مدلهای مختلف آیفون ۱۲

چهار مدل سری ۱۲ آیفون اپل اکنون برای خرید موجود است و هر کدام تفاوتهایی در اندازه صفحه گوشی، دوربین، ظرفیت حافظه و مواد بکار رفته در ساخت دارند که ممکن است باعث شود علاقمندان از خود بپرسند کدام مدل را باید خریداری کنند.
همه چیز درباره مدلهای مختلف آیفون ۱۲
چهار مدل سری ۱۲ آیفون اپل اکنون برای خرید موجود است و هر کدام تفاوتهایی در اندازه صفحه گوشی، دوربین، ظرفیت حافظه و مواد بکار رفته در ساخت دارند که ممکن است باعث شود علاقمندان از خود بپرسند کدام مدل را باید خریداری کنند.
به گزارش ایسنا، سایت یاهو فاینانس در گزارشی به بررسی مدل‌های سری ۱۲ آیفون اپل و اطلاعات مفید مربوط به آنها پرداخته است. آیفون ۱۲ مینی برای کسانی که گوشی کوچک می پسندند، آیفون ۱۲ برای کسانی که صفحه بزرگ بدون یک قیمت بالاتر می خواهند، آیفون ۱۲ پرو برای کسانی که یک سیستم دوربین بهتر می خواهند، مناسب است در حالی که آیفون ۱۲ پرو مکس برای کسانی مناسب است که همه این گزینه ها را یکجا می خواهند و در عین حال حاضرند پول بالاتری بپردازند.

آیفون ۱۲ مینی: گوشی مناسب طرفداران گوشیهای کوچک
آیفون ۱۲ مینی اپل با قیمتی که از ۶۹۹ دلار شروع می شود، یک گوشی قدرتمند در اندازه کوچک است. این گوشی از پردازنده A۱۴Bionic که در این سری به کار رفته، بهره مند است. صفحه نمایش آیفون ۱۲ مینی ۵.۴ اینچ است که در مقایسه با صفحه ۴.۷ اینچی مدل SE بزرگتر است.
اپل موفق شده است این کار را با امتداد دادن صفحه نمایش تا لبه گوشی و حذف دکمه سنتی هوم همانند نسلهای قبلی آیفون انجام دهد. صفحه نمایش بزرگتر آیفون ۱۲ مینی به معنای آن است که کاربر می تواند در مقایسه با مدل SE محتوای بیشتری در صفحه گوشی خود مشاهده کند. همچنین نوع صفحه نمایش آیفون ۱۲ مینی سوپر رتینا XDR است که مشابه صفحات نمایش بکار رفته در ساخت مدل‌های  دیگر سری ۱۲ آیفون است.
از نظر وزنی، آیفون ۱۲ مینی با ۴.۷۶ اونس، سبکتر از مدل‌های  دیگری سری ۱۲ آیفون و حتی SE است. این سبکی وزن در زمان نگه داشتن گوشی در دست یا حمل آن به راحتی ملموس است و محبوب کاربرانی خواهد بود که یک گوشی کامپکت را می پسندند.
آیفون ۱۲ مینی همچنین همان دوربینی را دارد که در آیفون ۱۲ استاندارد بکار رفته است و لنزهای دارای زاویه دید گسترده و فوق عریض و حالت شب اپل را دارد و به کاربر امکان می دهد تصاویر کیفیت بالا را در وضعیت نور ضعیف ثبت کند.

حافظه این مدل از ۶۴ گیگابایت شروع می شود و قابل ارتقا به ۱۲۸ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت است و مانند همه مدل‌های دیگری سری ۱۲ به فناوری ۵G مجهز است با این حال به دلیل این که شبکه های ۵G همچنان در دست توسعه قرار دارند، احتمالا سرعت بالاتر از ۴G LTE فعلی را نمی توان انتظار داشت.
بعلاوه مدل مینی شیشه سرامیک شیلد دارد که به گفته اپل، چهار برابر دوام بیشتری از صفحه نمایش آیفون ۱۱ دارد و همچنین دارای قابلیت شارژ بی سیم مگ سیف است.
اما مدل مینی باطری کوچکتری در مقایسه با مدل‌های  بزرگ سری ۱۲ دارد و تست آن نشان می دهد که شارژ باطری مینی پس از نمایش حدود ۱۲ ساعت ویدیو و دریافت همزمان پیام، به ۱۳ درصد می رسد. مطمئنا این عملکرد چشمگیر است اما ممکن است مطلوب آن دسته از افرادی که خواهان شارژ باطری طولانیتری هستند، نباشد.

آیفون ۱۲: مناسب کسانی که گوشی بزرگتر بدون قیمت بالاتر می خواهند
آیفون ۱۲ که با قیمت ۷۹۹ دلار شروع می شود، مدل استاندارد سری ۱۲ است. این مدل به کوچکی مینی نیست اما به بزرگی مکس هم نیست. همه قابلیتهای مدل پرو را ندارد و به همان اندازه هم گران نیست.
صفحه نمایش ۶.۱ اینچی سوپر رتینا XDR امکان مشاهده محتوای بیشتری را در مقایسه با مدل مینی فراهم می کند و از نظر سایز گوشی، یک مدل استاندارد برای بیشتر کاربران به شمار می رود.
آیفون ۱۲ مانند مینی یک بدنه آلومینیومی دارد و در ساخت صفحه نمایش آن شیشه سرامیک شیلد اپل استفاده شده است. همچنین پردازنده آن A۱۴Bionic است و با ظرفیت حافظه ۶۴ گیگابایت، ۱۲۸ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت مشابه مینی عرضه می شود. دوربینهای بکار رفته در این مدل و کیفیت عکسبرداری آنها مشابه مینی است و شارژر بی سیم مگ سیف و اتصال ۵G دارد.

تنها تفاوت بزرگ میان مینی و آیفون ۱۲ اندازه گوشی است. این به معنای آن است که عمر باتری آیفون ۱۲ اندکی بیشتر است. بنابراین برای کسانی که اندازه استاندارد گوشی را بدون قابلیتهای اضافی پرو و پرو مکس می پسندند، گزینه مناسبی است.

آیفون ۱۲ پرو: مناسب کسانی که خواستار قابلیتهای بیشتر در یک گوشی با اندازه استاندارد هستند
آیفون ۱۲ پرو با قیمتی که از ۹۹۹ دلار  شروع می شود، هم اندازه آیفون ۱۲ است اما از نظر قابلیت، برتریهایی دارد که مرتبط با مدل پرو اپل بوده است. برای شروع، بدنه آیفون ۱۲ پرو از فولاد ضد زنگ است در حالی که بدنه مینی و آیفون ۱۲ از آلومینیوم است.
آیفون ۱۲ پرو هم اندازه آیفون ۱۲ است اما کمی سنگینتر است. پردازنده A۱۴Bionic، شارژر بی سیم مگ سیف، اتصال ۵G و شیشه سرامیک شیلد اپل از دیگر ویژگیهای مشترک میان این سه مدل هستند.

اما آیفون ۱۲ پرو دوربین قابل ملاحظه تر و گزینه های حافظه بیشتری را عرضه می کند. اگرچه لنزهای دوربین آیفون ۱۲ پرو مشابه دو مدل قبلی است اما لنز دوربین تله فوتوی سومی هم دارد که اجازه می دهد زوم دو ایکس روی سوژه داشته باشید و عکسای کلوزآپ بهتری بگیرید.
اوپتیکال زوم به دیجیتال زوم قابل ترجیح است زیرا اوپتیکال زوم از لنزهای واقعی برای زوم کردن روی سوژه استفاده می کند نه ویژگیهای نرم افزاری که باعث تولید یک تصویر تار می شود. همچنین حسگر LiDAR اپل اجازه می دهد تلفن فاصله دقیق با سوژه را اندازه گرفته و فوکوس روی سوژه سریعتر از تنظیمات مدل‌های  مینی و استاندارد آیفون باشد و عکسی که گرفته می شود وضوح بیشتری داشته باشد.
مدل پرو با حافظه ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت عرضه می شود.

آیفون ۱۲ پرو مکس: برای کاربرانی که همه قابلیتها را یکجا می خواهند
آیفون ۱۲ پرو مکس مدل نهایی سری ۱۲ آیفون است که قیمت آن از ۱۰۹۹ دلار شروع می شود. این مدل بزرگترین صفحه نمایش را در میان مدل‌های  این گوشی دارد که به ۶.۷ اینچ می رسد و پنل آن همان سوپر رتینا XDR و شیشه سرامیک شیلد اما در اندازه بزرگتر است.
این مدل به دلیل صفحه نمایش بزرگش گزینه عالی برای تماشای ویدیو و مطالعه است.
بدنه آیفون ۱۲ پرو مکس از فولاد ضد زنگ است و قابلیتهای مشابه مدل‌های  دیگری سری ۱۲ شامل شارژر بی سیم مگ سیف و اتصال ۵G را دارد.

با این حال دوربین پرو مکس بهبود بیشتری نسبت به مدل استاندارد پرو نشان می دهد. حسگر تصویر ۴۷ درصد بزرگتر در پرو مکس به معنای آن است که گوشی نور بیشتری در تنظیمات عادی و نور کم دریافت می کند و رنگها زنده تر و واضحتر هستند.
پرو مکس یک زوم تله فوتوی ۲.۵ ایکس در مقایسه با زوم ۲ ایکس ۱۲ پرو دارد. شاید تفاوت چندانی به نظر نمی رسد اما در وضعیت عکسبرداری عادی کاملا متفاوت است و سوژه را بدون تار کردن یا مصنوعی کردن عکس، نزدیکتر می کند.
مدل پرو با حافظه ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت عرضه می شود.
کد مطلب: 140421
برچسب ها: آیفون 12
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *