۰
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۶
/به مناسبت روز جهانی معلولان/

کفش آهنین، پای انگیزه ورزشکاران معلول

نایب رییس هیات ورزش های جانبازان و معلولان خوزستان می گوید، انگیزه ای که در ورزشکاران معلول وجود دارد، با انگیزه افراد دیگر متفاوت است.
کفش آهنین، پای انگیزه ورزشکاران معلول
نایب رییس هیات ورزش های جانبازان و معلولان خوزستان می گوید، انگیزه ای که در ورزشکاران معلول وجود دارد، با انگیزه افراد دیگر متفاوت است.
زهرا کرم زاده در گفت و گو با ایسنا، با تبریک روز جهانی معولان، اظهارکرد: سال ها است که از نزدیک شاهد تلاش، توانمندی و افتخارآفرینی قابل تحسین این اقشار عزیز هستیم که با وجود محدودیت های جسمی از جهات مختلفی شایستگی های خود را به اثبات رسانده اند.
وی افزود: هدف نامگذاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد در روز سوم دسامبر سال ۱۹۹۲ میلادی به نام روز جهانی این توان یابان عزیز، شناخت جوامع و اقشار مردم از نیازها و فعالیت ها و همچنین آشنایی با حقوق مادی و معنوی این عزیزان است که اهم این حقوق نیز مناسب سازی محیط های شهری، اماکن عمومی، آموزشی و فعالیت در دستگاه های اداری است.
نایب رییس هیات ورزش های معلولان و جانبازان خوزستان گفت: در واقع نخستین شرط حضور توان یابان پرتلاش در جامعه مناسب سازی محیط شهری است و جوامع، ارگان ها و سازمان های مختلف نیز باید آگاه باشند که مناسب سازی برای استفاده بهتر این قشر از امکانات جامعه فقط مختص سازمان بهزیستی نیست، بلکه باید همه اقشار جامعه از جمله نهادها، سازمان های دولتی و غیردولتی در این خصوص  همکاری کنند.
وی امید و انگیزه در ورزشکاران معلول را نیز متفاوت و دو چندان نسبت به سایر ورزشکاران دانست و گفت: گاهی این ورزشکاران با بیش از آن چه در توان دارند، تلاش می کنند و انگار کفش آهنین به پای انگیزه این ورزشکاران است. نکته قابل تامل در ورزشکاران معلول نیز این است که هرگز ناامید نمی شوند و گویا به خود قول داده اند که نباید هیچ وقت ناامید شوند. همین نیز منجر به موفقیت بی‌شمار آن ها در میادین مختلف بین المللی، آسیایی، جهانی و المپیک شده است. افتخاراتی که بارها و بارها منجر به برافراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی ایران شده است.
کرم زاده با بیان این که انگیزه ای که ورزشکاران معلول به مردم می دهند، بیشتر از سایر ورزشکاران و قهرمانان است، عنوان کرد: ‌امیدوارم سایر معلولانی که خانه نشین شده اند نیز شعار زیبای "خواستن توانستن است" را سرلوحه زندگی خود قرار دهند و از انزوا خارج شوند. مطمئنا هر فردی دارای یک استعداد است و معلولان نیز از این مهم مستثنی نیستند و می توانند در بخش های مختلف از جمله ورزش، استعداد و توانایی خود را به همگان ثابت کنند.
وی بیان کرد: ورزشکاران معلول با سختی بسیار تمرین و موفق به مدال آوری می شوند و امیدوارم مسئولان با نگاه ویژه تر این استعدادها و کار بار ارزش آن ها را ببینند و بستر لازم برای حضور این افراد در ورزش را فراهم کنند. ضمن این که امیدوارم به بحث اشتغال این قشر توجه ویژه ای شود. مطمئنا اگر این قشر بیشتر دیده شوند، علاوه بر این که با روحیه بهتر در جامعه حضور پیدا کرده، الگوی خوبی برای سایر هم نوعان خود بوده تا آن ها را نیز به حضور در جامعه فرا خوانند.
کد مطلب: 140846
برچسب ها: معلولان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *