۰
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۹

ضرورت کاهش ساعات کاری مشاغل در شب یلدا

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران کاهش ساعات کاری مشاغل و ادارات در یکشنبه آینده را با هدف روند نزولی زنجیره انتقال پیشگیری از برگزاری دورهمی‌های یلدایی ضروری دانست.
ضرورت کاهش ساعات کاری مشاغل در شب یلدا
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران کاهش ساعات کاری مشاغل و ادارات در یکشنبه آینده را با هدف روند نزولی زنجیره انتقال پیشگیری از برگزاری دورهمی‌های یلدایی ضروری دانست.
در جلسه ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران که صبح امروز - چهارشنبه ۲۶ آذرماه - با حضور روسای دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران و نمایندگان شهرداری، انتظامی و نظامی تهران برگزار شد، ساز و کارهای کنترل اپیدمی کرونا در هفته های پیش رو مورد بحث‌ و بررسی قرار گرفت.
 دکتر علیرضا زالی در این جلسه با بیان این که دورهمی های پیش رو شب یلدا، نگرانی شیوع بیشتر کرونا را دامن می زند، دخالت بیشتر و برقراری اعمال محدودیت های جدید را با هدف کنترل اپیدمی خواستار شد.
وی از سیر نزولی آمار مبتلایان به کرونا خبر داد و یادآور شد: بر اساس شاخص های آماری جمعیت و میزان شیوع کرونا، شرایط تهران باید به دلیل تراکم جمعیت، توزیع خدمات و سایر موارد متفاوت تر دیده شود.
خارج شدن داروهای ضد کرونایی از پوشش بیمه ها، درمان را با چالش روبه رو می کند
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران همچنین با تاکید بر اهمیت درمان موثر مبتلایان به کرونا اظهار داشت: در شرایط سخت کرونایی خارج شدن داروهای موثر در درمان مبتلایان به کرونا از پوشش خدمات بیمه ای می تواند درمان را با چالش هایی روبرو کند.
زالی ضمن ارزیابی مطلوب از اجرای طرح شهید سلیمانی به افزایش خدمات شهرداری  و بهره مندی از ظرفیت های بهداشتی و درمانی این سازمان در راستای اجرای بهینه این طرح اشاره کرد.
وی همچنین با یادآوری اهمیت درمان موثر مبتلایان به کرونا گفت: در شرایط سخت کرونایی خارج شدن داروهای موثر در درمان مبتلایان به کرونا از پوشش خدمات بیمه ای می تواند درمان را با چالش هایی روبرو کند.
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود برنامه ریزی مدون و موثر را برای تولید واکسن کرونا ضروری دانست و افزود : قطعا واکسیناسیون بویژه واکسیناسیون گروه‌های پرخطر  و کادر درمان در دستور کار است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، در ادامه این جلسه مواردی نظیر ایجاد ساز و کار هماهنگ پرداخت، تسهیل و سازماندهی فرآیندهای مداخله ای برای کنترل کرونا، تلاش برای ارتقای سطح سواد سلامت جامعه، تمرکز در حوزه تامین دارو، حمایت از بخش های بهداشت درمان و اجرای طرح های موثر در کنترل کرونا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
کد مطلب: 141560
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *