۰
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۴

خطر انقراض برای ۱۰ گونه جانوری کشور

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کمتر از ۱۰ گونه جانوری کشور در معرض خطر انقراضند که نیازمند مدیریت مداخله‌ای هستند.
خطر انقراض برای ۱۰ گونه جانوری کشور
معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کمتر از ۱۰ گونه جانوری کشور در معرض خطر انقراضند که نیازمند مدیریت مداخله‌ای هستند.
کیومرث کلانتری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به این‌که حفاظت نیازمند توجه بیشتر دولت است، اظهار کرد:‌گونه های جانوری و گیاهی نیازمند حفاظت هستند در کشور ما تا به امروز ۸۲۰۰ گونه گیاهی شناخته شده ثبت شده است و حدود ۱۳۰۰ گونه جانوری مهره دار وجود دارد که ۱۰ درصد آن در معرض تهدید و نیازمند حفاظت هستند.
او در ادامه بیان کرد: علاوه بر این کمتر از ۱۰ گونه جانوری کشور هم در معرض خطر انقراض هستند و نیازمند مدیریت مداخله‌ای هستند تا از انقراض قطعی حیواناتی، چون یوز آسیایی و خرس بلوچی جلوگیری شود.
کلانتری با اشاره به یوز‌های منتقل شده به پارک ملی توران گفت: سایت‌جدید محل نگهداری از این یوزپلنگ ها استانداردسازی شده و می‌خواهیم از گونه‌های محیطی یا انتقالی استفاده شود تا بتوانیم یوزپلنگ را از خطر انقراض قطعی نجات دهیم.
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی تصریح کرد: خوشبختانه از ابتدای سال ۹۹ تا امروز حدود پنج خانواده یوزپلنگ توسط مردم و توسط محیط بانان مشاهده شد که اتفاق بزرگ و خوبی است.
او با اشاره به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی که در اختیار دارد از یگان حفاظت استفاده می‌کند، گفت: ما محیط‌بانا‌نی داریم که در عرصه‌های سخت طبیعی مشغول حفاظت هستند و تا به امروز حدود ۱۴۲ شهید و نزدیک به ۴۰۰ جانباز داشتیم.
کلانتری با بیان اینکه خودرو‌هایی که در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست است، عنوان کرد: در بخش محیط‌بانی هم با کمبود جدی خودرو و موتورسیکلت عملیاتی و در عین حال نبود شبکه بی‌سیم مدرن مواجه هستیم این ۳ درکنار کمبود نیروی انسانی ۴ کمبود جدی سازمان محیط زیست در بخش حفاظت محسوب می شوند.
کد مطلب: 141596
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *