۰
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۳

هماهنگی برای شکستن رکود روند صلح

وزیر خارجه مصر و وزیر خارجه اردن امروز، شنبه تاکید کردند: راه حل درگیری اسرائیلی و فلسطینی براساس راه حل دو کشوری است و قطعنامه‌های بین‌المللی و طرح صلح عربی به منزله اساس قابل اعتماد برای مذاکره هستند.
هماهنگی برای شکستن رکود روند صلح
وزیر خارجه مصر و وزیر خارجه اردن امروز، شنبه تاکید کردند: راه حل درگیری اسرائیلی و فلسطینی براساس راه حل دو کشوری است و قطعنامه‌های بین‌المللی و طرح صلح عربی به منزله اساس قابل اعتماد برای مذاکره هستند.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سامح شکری، وزیر خارجه مصر، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن و ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین در کنفرانس خبری بعد از نشست مشورتی سه جانبه درباره فلسطین تاکید کردند: هدف اصلی و والایی که ما برای آن تلاش می‌کنیم دستیابی به راه حلی عادلانه برای مساله فلسطین طبق قطعنامه‌های بین‌المللی است.
شکری اضافه کرد: تلاش‌های ما روی شکستن رکود و به کار گرفتن تلاش‌های بین‌المللی برای حل مساله فلسطین متمرکز است. ما برای ایجاد چارچوب‌ها و طرح‌های ازسرگیری روند صلح و تشکیل کشور مستقل فلسطین تلاش می‌کنیم.
الصفدی نیز تاکید کرد: راه حل صلح همان راه حل دو کشوری است که به تمامی حقوق مشروع ملت فلسطین پاسخ می‌دهد و میزبانی این نشست در شرایط حساسی انجام شده و ما با هم طبق دیدگاه مشخص در قبال صلح و حقوق ملت فلسطین تلاش می‌کنیم.
وزیر خارجه اردن تصریح کرد: تدابیر غیرقانونی اسرائیل تلاش‌ها برای دستیابی به راه حل فراگیر را در میان رکود روند مذاکرات از بین می‌برد.
الصفدی تاکید کرد: تغییرات آتی درباره بازگشت به مذاکرات اسرائیل و فلسطین مطرح است.
ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین هم تاکید کرد: جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا اشاره‌هایی به تعهد درباره توافقنامه‌های امضا شده بین دو طرف آمریکایی و فلسطینی داشته و تشکیلات خودگردان فلسطین آماده همکاری با دولت اوست.
مالکی خاطرنشان کرد: ما از تعامل با دولت جدید آمریکا استقبال می‌کنیم و باید آمادگی کامل را به عنوان طرف فلسطینی و عرب برای برخورد با این مرحله داشته باشیم.
او اضافه کرد: اشاره‌هایی که ما از بایدن درباره مساله فلسطین دریافت کرده‌ایم پیامی است دال بر این‌که به تمام توافقات امضا شده فیمابین پایبندیم و ما آماده همکاری با دولت جدید آمریکا هستیم و انتظار داریم روابط این دولت با دولت فلسطین احیا شود.
وزیر خارجه فلسطین درباره ازسرگیری مذاکرات با طرف اسرائیلی تاکید کرد: واقعیتی که دولت فلسطین در آن به سر می‌برد و اقدامات نیروهای اشغالگر مانع‌تراشی برای هرگونه روند بازگشت به مذاکرات است.
مالکی ادامه داد: ما از تمام کشورهای جهان می‌خواهیم بر اسرائیل برای توقف اقدامات یک‌جانبه‌اش فشار بیاورند و به تدابیر امضا شده، پایبند باشند.
او خاطرنشان کرد: اسرائیل از دولت ترامپ برای پیاده کردن تمام سیاست‌هایش سوءاستفاده کرد و در این مرحله تا ۲۰ ژانویه موعد انتصاب بایدن کاملا روشن شده که تلاش‌های سریع و پرشتابی برای تحمیل بیشتر واقعیت‌ها در میدان وجود دارند و ما شاهدیم که گام‌های پرشتاب بی‌سابقه‌ای در زمینه شهرک‌سازی برداشته می‌شوند و این ما را از دیدن امکانات موجود برای صحبت با دولت جدید آمریکا بازنمی‌دارد.
مالکی درباره هماهنگی با دو طرف مصری و اردنی تاکید کرد: هماهنگی مصری، اردنی برای ما یک اصل است و ما باور داریم که تفاهم زیادی بین مصر و اردن اساسی بزرگ است که می‌توان روی آن تکیه کرد.
کد مطلب: 141722
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *