۰
دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۰

ماجرای تور یک میلیارد تومانی آنتالیا چیست؟

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی گفت: تور یک میلیارد تومانی وجود خارجی ندارد. نمی‌دانم این چه هجمه‌ای است که علیه آژانس‌های گردشگری راه افتاده است؛ اول تور واکسن کرونا در استانبول، حالا هم تور یک میلیارد تومانی آنتالیا!
ماجرای تور یک میلیارد تومانی آنتالیا چیست؟
رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی گفت: تور یک میلیارد تومانی وجود خارجی ندارد. نمی‌دانم این چه هجمه‌ای است که علیه آژانس‌های گردشگری راه افتاده است؛ اول تور واکسن کرونا در استانبول، حالا هم تور یک میلیارد تومانی آنتالیا!
به دنبال انتشار تبلیغ تور ۱۲ روزه آنتالیا به قیمت حدودی یک میلیارد و ۱۹۵ میلیون تومان، حرمت‌الله رفیعی - رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی - به ایسنا گفت: حتی اگر قیمت صندلی بیزنس کلاس یک هواپیمای خارجی را درنظر بگیرند و گران‌ترین و مجهزترین هتل و یا ویلای ساحلی آنتالیا را هم برای این تور رزرو کرده باشند، قیمت آن به یک میلیارد تومان نمی‌رسد. من به تازگی همراه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ماموریت و سفر تحقیقی به ترکیه داشتم، از همه نرخ‌ها اطلاع دارم، بهترین ویلا و هتل آن منطقه شاید شبی ۱۰ میلیون تومان شود که قیمت ۱۲ شب آن ۱۲۰ میلیون تومان می‌شود.  بیشترین قیمتی هم که برای پرواز وجود دارد نهایت ۳۰ میلیون تومان باشد که البته این چنین نیست، با این حال و به فرض وجود چنین قیمت‌هایی، تور یک میلیارد تومانی نمی‌تواند وجود خارجی داشته باشد. حتی تورهای اروپایی با نرخ امروزِ یورو، اینقدر تمام نمی‌شود.
او ادامه داد: در یک هفته گذشته این دومین خبر بود که علیه آژانس‌های مسافرتی منتشر شد. اول تور استانبول ویژه واکسن کرونا که مشخص شد جعلی بوده و حالا هم تور یک میلیارد تومانی آنتالیا. در تبلیغ هیچ کدام هم مشخصاتِ آژانس و تور وجود ندارد و ساختگی به نظر می‌آید.
وی افزود: اخیرا هم فیلمی از تورهایی منسوب به آژانس‌های گردشگری که در روستاهای ایران برگزار می‌شود، منتشر شده که مسافران آن رفتارهای ناهنجار و خارج از عرف دارند. نگرانی‌هایی بابت اشاعه رفتارهای هرز توسط تورهای گردشگری به وجود آمده است، فیلم را به دستم رسانده‌اند و می‌پرسند در تورها چه خبر است، آژانس‌ها چه می‌کنند! یقین دارم همه این‌ها دروغ و هجمه است.
رفیعی با اشاره به تعطیلی بیشتر آژانس‌ها و هتل و بیکاری گسترده راهنماهای گردشگری از زمان شیوع ویروس کرونا، گفت: در شرایطی که گردشگری سیاه‌ترین روزها را سپری می‌کند و در تاریخِ خود، اینقدر بدبختی ندیده بود، حالا یک عده از فرصت استفاده می‌کنند و یک لگد هم به پیکر بی‌جان گردشگری می‌زنند.
برخی رسانه‌ها، تور یک میلیارد تومانی آنتالیا را به برقراری دوباره پروازهای تهران ـ آنکارا ربط داده‌اند. مقصود اسعدی سامانی - دبیر انجمن شرکت‌های هواپمایی - نیز در واکنش به این تور میلیاردی، گفته است: «این رقم غیر معقول است و باید بررسی شود.»
بررسی‌های ایسنا نشان می‌دهد، قیمتِ ارزان‌ترین تور آنتالیا برای چهار شب به ۱۱ میلیون تومان می‌رسد.  گران‌ترین تور موجود از این منطقه نیز،  با پرواز هواپیمایی ترکیه، هفت شب اقامت در اتاق تک نفره یک هتل لاکچری با خدمات کامل و سه وعده غذایی، ۱۲۰ میلیون تومان می‌شود. آژانس‌های مسافرتی می‌گویند در دروان همه‌گیری کرونا و با افزایش نرخ تورها به دنبال نوسانات ارز و افزایش قیمت بلیت هواپیما، میزان تقاضا برای این سفرها تقریبا صفر شده است.
کد مطلب: 141826
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *