۰
يکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۸
نشست گفتگوی ملی سوریه آغاز شد؛

خشونت نه، مردم سالاری آری

نشست گفتگوی ملی سوریه با شعار خشونت نه، مردم سالاری آری، امروز در تهران آغاز شد.
خشونت نه، مردم سالاری آری
 نشست گفتگوی ملی سوریه صبح امروز یکشنبه با حضور علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان در هتل استقلال تهران آغاز شد.
بر اساس این گزارش این نشست با سخنرانی وزیر امور خارجه کشورمان آغاز خواهد شد و سپس برخی از نمایندگان کشورها سخنرانی خواهند کرد.
همچنین در ادامه نمایندگان پشت درهای بسته نشست خواهند داشت که این نشست تا بعدازظهر امروز بدون حضور خبرنگاران ادامه می یابد.
در پایان نشست نیز صالحی در کنفرانس خبری نتایج را اعلام خواهد کرد.
به گزارش مهر ۲۰۰ شخصیت دینی،رهبران حزبی، شخصیت های سیاسی ، روسای عشایر و نمایندگان و سران گروه های معارض سوری در اجلاس تهران گرد هم آمده اند.
شخصیت های سیاسی از احزاب مختلف شامل حزب دموکراتیک اجتماعی، حزب دموکراتیک سوریه، حزب دموکراتیک لائیک،انجمن جوانان مستقل،حزب ملی اکراد،جبهه نجات ملی،انجمن پیروزی وحدت ملی، و ده ها حزب و گروه دیگر از جمله حاضران در نشست گفتگوی ملی سوریه در تهران هستند.
همچنین تعدادی از نمایندگان مجلس سوریه نیز در این نشست شرکت می کنند.
شخصیت های برجسته سیاسی از کشورهای سودان، الجزایر،ترکیه ، مصر ، لبنان و عراق ، برزیل و زیمبابوه در اجلاس تهران شرکت دارند.
این نخستین اجلاس پیرامون سوریه است که به صورت همزمان معارضین و نماینده دولت بشار اسد با یکدیگر پیرامون حل مسائل به گفتگو می نشینند.
علی حیدر وزیر آشتی ملی سوریه که از جمله منتقدان پیشین دولت اسد بوده و در چارچوب اصلاحات سیاسی به عنوان وزیر آشتی ملی منصوب شد برای شرکت در اجلاس به نمایندگی از دولت سوریه حضور به تهران آمده است.
کد مطلب: 14232
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *