; ?>; ?> کرونای جهش‌یافته انگلیسی به آمریکا رسید - مردم سالاری آنلاين
۰
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۷

کرونای جهش‌یافته انگلیسی به آمریکا رسید

نخستین مورد مبتلا به گونه جدید کرونا در ایالت کلرادو در آمریکا شناسایی شده است؛ همچنین دولت شیلی به عنوان نخستین کشور آمریکای لاتین از ثبت نخستین مورد ه ویروس جهش یافته کرونا خبر داد.
کرونای جهش‌یافته انگلیسی به آمریکا رسید
نخستین مورد مبتلا به گونه جدید کرونا در ایالت کلرادو در آمریکا شناسایی شده است؛ همچنین دولت شیلی به عنوان نخستین کشور آمریکای لاتین از ثبت نخستین مورد ویروس جهش یافته کرونا خبر داد.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا،  فرانس ۲۴ به نقل از جارد پولیس، فرماندار کلرادو اعلام کرد که یک مورد مبتلا به گونه جدید ویروس کرونا در این ایالت شناسایی شده است.
وی افزود: بیمار مبتلا به ویروس جهش یافته کرونا، جوان بیست ساله ای است که در حال حاضر  در قرنطینه به سر می برد.
ایالات متحده که بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از کرونا را در جهان به خود اختصاص داده؛ روزانه با ثبت بیش از ۲۰۰ هزار مورد مبتلا به کووید ۱۹ و بیش از سه هزار جان باخته ناشی از آن، در سه هفته گذشته، با افزایش چشمگیری از موج مبتلایان مواجه بوده است.
فرانس ۲۴ ادامه داد: جو بایدن، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده نیز با انتقاد از روند آهسته واکسیناسیون آمریکایی ها اظهار داشت: تاکنون نزدیک به دو میلیون نفر واکسینه شده اند، به عبارتی ۱۰ برابر کمتر از آنچه دونالد ترامپ، رئیس جمهور  جمهوری خواه کنونی ایالات متحده تا پایان سال ۲۰۲۰ وعده داده بود.
وی افزود: همانطور که نگران بودم متاسفانه تلاش های صورت گرفته برای توزیع و تجویز واکسن کرونا در حد انتظار نبوده است.
بایدن خاطرنشان کرد: با روند فعلی، واکسیناسیون جمعیت آمریکا سال ها طول خواهد کشید.
جو بایدن وعده داد که ۱۰۰ میلیون دوز تا صدمین روز ریاست جمهوری وی تزریق خواهد شد.
وی کفت: دستیابی به این هدف، مستلزم افزایش پنج یا شش برابر روند کنونی واکسناسیون کرونا در آمریکاست.  
ثبت موارد ابتلا به کرونای جهش یافته که به سرعت در انگلیس در حال گسترش است، به دلیل سه ماه پنهان‌کاری دولت لندن، در سایر کشورهای اروپایی افسار پاره کرده و موجب نگرانی کارشناسان و رهبران کشورها شده است.
با شیوع نوع جدید ویروس کرونا در انگلیس، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد از مقامات انگلیس خواسته است؛ تدابیر سختگیرانه‌تری را در اروپا برای جلوگیری از گسترش این نوع ویروس جهش یافته به کار گیرند.
وزیر بهداشت انگلیس اخیراً  اعلام کرد که شیوع گونه جهش‌یافته و جدید ویروس کرونا در این کشور از کنترل خارج شده است.
کد مطلب: 142335
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *