۰
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۹
علی اکبر صالحی:

دستمان روی ماشه است،فرمانده باید دستور دهد

علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران  به تشریح مجاهدت ها و ایثارگری های شهید سردار قاسم سلیمانی و همچنین چگونگی امادگی برای اغاز تولید سوخت ۲۰ درصد پرداخت.
دستمان روی ماشه است،فرمانده باید دستور دهد
علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران  به تشریح مجاهدت ها و ایثارگری های شهید سردار قاسم سلیمانی و همچنین چگونگی امادگی برای اغاز تولید سوخت ۲۰ درصد پرداخت.
به گزارش ایسنا، صالحی با حضور در برنامه «قرار قاسم» در شبکه ۵ سیما، با گرامیداشت یاد و خاطره فرماندهان شهید مقاومت سردار سلیمانی و المهندس و همراهان شهیدشان اظهار داشت: این شهدای عزیز اسوه هایی هستند که باید به ملت و نسل های آینده معرفی شوند، تا این نسل ها بتوانند راه خودشان را پیدا کنند.
وی تاکید کرد: نمی خواهیم اسطوره سازی کنیم بلکه می خواهیم اسوه سازی کنیم. اسطوره با خیالات سروکار دارد، اما اسوه با صفات واقعی در تماس است که می توان به راحتی الگو قرار داد. سردار سلیمانی انسانی مثل دیگران بود که توانست الگو شود.
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: اینها جهاد اکبر یا جهاد نفس و خودسازی کردند و در بستر دین و ایمان حرکت کردند و بعد به جهاد اصغر پرداختند و آثار ماندگاری از خود بجای گذاشتند.
وی با اشاره به دیدارهای منظم با سردار سلیمانی در کسوت وزیر امور خارجه گفت: شهید سلیمانی شخصی دوراندیش بود و کاری بزرگ کرد که توانست سمت و سوی اتفاقات کشورهای عربی از جمله مصر و لیبی و تونس و بویژه سوریه را حدس بزند و بخواند.
صالحی با اشاره به تقویت روابط سوریه با مصر بویژه در زمینه اطلاعاتی در زمان مرسی و حمایت سردار سلیمانی از سوریه که از ارکان اصلی مقاومت بود، گفت: اگر سوریه می ریخت، مقاومت یک رکن اساسی خود را از دست می داد. لذا با دعوت سوریه سردار سلیمانی به این کشور که جنگ جهانی علیه او راه انداخته بودند، وارد شد. شهید در مقابل این هجمه جهانی به کمک سوریه رفت. در ۹-۸ سال گذشته به یمن دوراندیشی و همت والای شهید سلیمانی سوریه پابرجا مانده است. ملت سوریه تلاش و مقاومت کرد، رهبر سوریه، بشار اسد هم رهبری مقاوم و معتقد بود، اما اگر کمک جمهوری اسلامی نبود، در شرایط سخت و دشواری قرار می گرفت.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در داخل هم برخی درباره موفقیت در سوریه مردد بودند، به تردید مسلمانان پیش از فتح مکه اشاره کرد و گفت: شرایط در سوریه خوب نبود اما شهید سلیمانی با اطمینان خاطر به نصرت الهی ایمان داشت. افق وضعیت سوریه هنوز روشن نبود اما برای کسی که در دل قضیه بود موضوع فرق می کرد. حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی در این قضایا قدرت و اعتماد بنفس می داد. الان بعد از ۹ سال حقانیت فرمانده ای که بر اساس عقلانیت و ایمان فرماندهی و در بستر دین حرکت می کرد، جا افتاده است.
 صالحی با بیان اینکه کار شهید سلیمانی دو بخش نظامی و فرهنگی داشت، تصریح کرد: لازم بود برداشت عموم مردم و افکار عمومی کشورهایی که بیداری اسلامی در آنها اتفاق افتاده بود، از انقلاب اسلامی برداشت صحیحی باشد. لذا در این کشورها روشنگری می شد و با نخبگان آنها تماس برقرار می کردیم.
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: به توصیه شهید سلیمانی به صدا و سیمای مصر رفتیم. سوال کردند چرا می خواهید مصری ها را شیعه کنید. با استفاده از بیانات حضرت آقا گفتم باید در ابتدا تعریف مشترکی از شیعه و سنی داشته باشیم. اگر سنی معنایش تبعیت از سنت حضرت رسول اکرم(ص) است، ما ایرانی ها قبل از اینکه شیعه باشیم، سنی هستیم و اگر شیعه حب اهل بیت باشد، شما مصری ها قبل از اینکه سنی باشید، شیعه هستید. پس نه نیاز است شما ما را سنی کنید و نه ما شما را شیعه کنیم. شهید سلیمانی در این وادی ها ورود کرده بود و این آگاهی را در تعریف انقلاب اسلامی به مردم مصر می داد.
دکتر صالحی در خصوص آغاز تولید سوخت ۲۰درصد و آمادگی سازمان گفت: نامه ای به نماینده جمهوری اسلامی در وین داده ایم که تسلیم آژانس بشود. بازرسان بیایند فک پلمپ کنند. تحت نظارت آژانس در آینده نزدیک باید کپسول گاز اورانیوم را تعویض کنیم. ما باید مصوبه مجلس را اجرا کنیم اما دولت آیین نامه ای در خصوص چگونگی اجرای آن باید ابلاغ کند  و رئیس جمهور باید دستور اقدام صادر کند. ما سرباز نظام هستیم و دستمان روی ماشه است. فرمانده باید دستور بدهد. ما خیلی سریع می توانیم کار را شروع کنیم.
رییس سازمان انرژی اتمی ایران در پایان سخنانش با اشاره شجاعت سردار شهید در حضور در جبهه های مختلف مقاومت تصریح کرد: شهید به مراد خودش حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام تاسی کرده است که عطوفت، رافت و رحمت بیکران داشت. به همین سیاق آغوش شهید سلیمانی محل عطوفت برای فرزندان یتیم و شهدا بوده است. از طرفی هم دست و بازویش قوی بود و بدون ترس و لرز در برابر دشمن می ایستاد و پاسخ می داد.
کد مطلب: 142493
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *