۰
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۲۴
سید هاشم بنی هاشمی:

تحریم ها بهترین فرصت برای شناخت توانمندی های داخلی است

عضو كمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفـت: در شرایط كنونی كه یك 'خاص' تلقی می شود ، تحریم ها بهترین فرصت برای شناخت توانمندی های داخلی است كه موجب می شود خودمان را بیشتر بشناسیم.

' سید هاشم بنی هاشمی ' با تاكید بر این كه تحریم های دشمنان، همه جانبه شده و به صورت هوشمند اجرا می شود گفت: با توجه به ذخائر بسیار خوب نیروی جوان و توانمند و منابع نفتی و گازی،‌ هیچ تحریمی نمی تواند ما را تهدید كند.

وی اظهار داشت: ایران كشوری توانمند است، ما فقط باید واقعیت ها را بشناسیم و در تمامی شرایط بهترین راهكار را ارایه داده و از آن بهره ببریم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی ، گفت: در گذشته ما نفت خام را فروخته و پس از فرآوری مجددا خریداری كرده و آن را مورد استفاده قرار می دادیم، در حالی كه با جلوگیری از این مهم و بهره از توان نیروهای داخلی به شرایط بسیار خوبی دست پیدا كرده ایم.

وی با تاكید بر استفاده از توان نیروهای داخلی افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی یك ساختار و یك مدیریت بسیار خوب اقتصادی كه خوشبختانه در حال شكل گیری است.

بنی هاشمی با توجه به شناخت واقعیت ها و بهره گیری از راهكارهای كلی ، افزود: یكی از بهترین راهكارها برای تبدیل تحریم ها به فرصت ها ، ایجاد فضای بیشتر برای بخش خصوصی در زمینه استفاده بهینه از مشتقات نفتی و صنایع پتروشیمی است.

وی با انتقاد از این كه در گذشته نفت خام را صادر كرده و به جای آن بنزین وارد می كرده ایم ، گفت: این عمل در حالی صورت می گرفت كه می توان با بهره گیری از توان داخلی علاوه بر تولید بنزین بیشترین استفاده را از نفت خام برد.

وی تاكید كرد: تحریم برای ملت ایران چیزی تازه ای نیست كه دنیای استكبار این همه بر روی آن تبلیغات می كند در حالی كه هرچه تحریم ها بیشتر شود ملت ایران مقاوم تر و پایدارتر خواهند شد.

عضو كمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاكید بر این كه تحریم یك واقعیت بوده و وجود دارد، گفت: ملت ایران مطمئن باشند همانطور كه وضعیت همه جانبه ما پس از گذشت هشت سال دفاع مقدس بسیار بهتر از قبل از جنگ شد، پس از گذر از این دوران نیز وضعیت آینده ما چشم گیر و بهتر از امروز خواهد بود.

وی با تاكید بر این كه مردم نظام و انقلاب را دوست داشته و به آن عشق می ورزند ، اظهار داشت: نتیجه مقاومت در تمامی عرصه ها موجب شكوفایی و استعدادها و در نهایت موجب یاس و نا امیدی دشمنان شده است
کد مطلب: 1427
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *