۰
پنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۹
مردم سالاری آنلاین گزارش می دهد؛

تارا نمونه خودکفایی صنعت خودرو در تحریم ها

تارا درمدار افزايش توليد
خودرو تارا با بهره گیر ي از نسل جدید پلتفرم اختصاصی ایران خودرو، قوای محرکه مدرن و به روز در کنار مجموعه کامل امکانات و تکنولوژی های ایمنی، مهره ای برنده و متفاوت در بازار است که هویت جدید ایران خودرو را به نمایش می گذارد
تارا نمونه خودکفایی صنعت خودرو در تحریم ها

خودرو تارا با بهره گیر ي از نسل جدید پلتفرم اختصاصی ایران خودرو، قوای محرکه مدرن و به روز در کنار مجموعه کامل امکانات و تکنولوژی های ایمنی، مهره ای برنده و متفاوت در بازار است که هویت جدید ایران خودرو را به نمایش می گذارد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین،طراحی آونگارد و پیشرو این خودرو با الهام گیر ي از یوزپلنگ ایرانی و همچنین طرح متفاوت نمای عقب، آنرا در ظاهر جذاب تر از رقبایش نشان می دهد و زمانی که نوبت به ایمنی می رسد هیچ رقيبي نمی تواند رو در روی ستاره تازه بازار قرار بگیرد.
اين محصول نمادي از پيروز صنعت خودرو برتحريم هاست كه با همدلي و تلاش شبانه روز قطعه سازان طراحي و توليد شده است . هفته گذشته و درشب ولادت حضرت رسول اكرم ( ص ) و امام جعفر صادق( ع ) سيد رضا فاطمي امين وزير صنعت و معدن و تجارت استارت خط توليد انبوه تارا اتوماتيك خودرويي كه از دل تحريم و با همدلي قطعه سازان متولد شد، زد. دربازديد مذكور علاوه برافتتاح خط توليد انبوه تارا اتوماتيك پروژه جديد توسعه محصول k125 ايران خودرو باامكانات و طراحي به روز معرفي نيز شد. همچنين فاطمي امين وزير صنعت ، معدن و تجارت اولين تاراي اتوماتيك را به حركت درآورد و خودرو تارا خودرويي مناسب دانست كه طراحي خوبي دارد كه انشاالله رضايت مشتريان را بدست آورد. اين درحالي است كه خط تارا روزانه 150دستگاه توليد دارد كه به تدريج به روزانه 400 دستگاه افزايش خواهد يافت . 

نسخه اتوماتیک این خودرو با مجموعه جدید و جامعی از امکانات به همراه گیربکس 6 سرعته اتوماتیک در حالی آماده ورود به خیابان ها می شود که می توان آن را به نوعی ایمن ترین و مجهز ترین خودرو کشور از نظر سطح امکانات و مشخصات ایمنی دانست. تارا اتوماتیک، با ورود به بازار در صدر محصولات بومی صنعت خودرو قرار خواهد گرفت و به عقیده فرشاد مقیمی؛ مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، پس از کسب 4 ستاره کیفی توسط نسخه دستی این خودرو، نسخه اتوماتیک تا پایان سال موفق به کسب 5 ستاره کیفی خواهد شد و این گروه صنعتی به صورت کلی در نظر دارد تا هیچ خودرویی دیگر با سه ستاره کیفی به تولید نرسد و تمامی خودروها در سطوح اول و دوم کیفی قرار بگیرند.تارا، محصولی استراتژیک كه داخلی سازی قابل توجه است که به گفته مدیرعامل ایران خودرو تا کنون 3هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در پروژه آن انجام شده است. در قلب تارا اتوماتیک مانند نسخه دستی پیشرانه تي يو 5 پلاس با حداکثر توان 113 اسب بخار و حدکثر گشتاور 144 نیوتون متر قرار دارد که از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک مشابه گیربکس استفاده شده در دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک به محور جلو این خودرو منتقل می شود. در بخش ایمنی، تارا همانند نسخه دستی به تکنولوژی سیستم کنترل الکترونیکی پایداری ESC، سیستم کنترل کشش TCS،سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی HSA،ترمز کمکی EBA و ترمز ضد قفل ABS مجهز شده که آن را به اولین و تنها خودرو صنعت ایران با این تکنولوژی ها بدل می کند. نسخه اتوماتیک تارا علاوه بر این تکنولوژی ها فراتر از نسخه دستی به کیسه های هوای جانبی در کنار کیسه های هوای جلو نیز مجهز شده است که شمار ایربگ ها را به 4 عدد افزایش می دهد و از دوربین عقب نیز در کنار سنسور عقب، و دیگر تجهیزات ایمنی استفاده می کند. تارا اتوماتیک همانند نسخه دستی با صندوق بار 640 لیتری و ظرفیت 50 لیتری مخزن سوخت، خودرویی ایده آل برای خانواده های ایرانی به حساب می آید که علاوه بر فضای بزرگ بار، امکان ترد ددر مسافت های طولانی با کمترین نیاز برای توقف جهت سوخت گیری را نیز فراهم می کند. این در حالی است که عمده خودروهای هم کلاس این خودرو ظرفیت مخزن سوختی حدود 40 تا 45 لیتر دارند و این مساله از جمله مزایای تارا است.سرانجام تارا اتوماتيك هنوز ناگفته های بسیاری در دل خود دارد که تنها همراه و همسفر شدن با آن ما را با داشته ها و توانمندی هایش آشنا خواهد کرد.
کد مطلب: 157215
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *