۰
سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۱

اقدام جدید دولت ترامپ علیه کوبا

دولت دونالد ترامپ بار دیگر نام کوبا را در فهرست کشورهای حامی تروریسم که توسط وزارت خارجه آمریکا تنطیم شده، قرار داد.
اقدام جدید دولت ترامپ علیه کوبا
دولت دونالد ترامپ بار دیگر نام کوبا را در فهرست کشورهای حامی تروریسم که توسط وزارت خارجه آمریکا تنطیم شده، قرار داد.
به گزارش بامداد سه شنبه ایرنا به نقل از شبکه فرانس ۲۴، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا دوشنبه شب به این اقدام واشنگتن اشاره و ادعاهایی را علیه کوبا مطرح کرد که از جمله پناه دادن به فراری‌های آمریکایی و حمایت از نیکلاس مادورو رییس ‌جمهوری ونزوئلا بودند.
قرار دادن نام کوبا در این فهرست  از سوی واشنگتن یکی از جدیدترین اقدام های دولت ترامپ در جهت تصمیم های دقیقه آخری پیش از پایان دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ محسوب می شود.
این اقدام دولت ترامپ علیه کوبا در حالی انجام شده است که در دوران باراک اوباما رییس جمهوری پیشین آمریکا، دولت واشنگتن به دنبال روابط بهتر با هاوانا بود؛ مساله ‌ای که جو بایدن رییس جمهوری منتخب  آمریکا نیز به دنبال آن است.
دولت ترامپ به تازگی نیز محدودیت‌های مالی جدیدی را علیه یک بانک کوبایی اعمال کرد.
پیش از اعمال این محدودیت های بانکی آمریکا علیه هاوانا، رییس جمهوری کوبا نیز تلاش‌های واشنگتن را برای گنجاندن نام این کشور در فهرست حامی تروریسم محکوم کرد.
ترامپ و مشاورانش از زمان حضور در کاح سفید تدابیر شدید و ظالمانه ای را با هدف تحت فشار قراردادن دولت و ملت انقلابی کوبا در دستور کار قرار دادند.
دولت آمریکا که به رغم قوانین بین المللی در تعیین حدود و مرزها، منطقه آمریکای لاتین را حیاط خلوت خود می‌داند، همواره با سیاست‌های خصمانه و مداخله جویانه درصدد ایجاد بی ثباتی و ناآرامی در کشورهای چپ‌گرای این منطقه برآمده و نفرت عمومی جوامع آمریکای لاتین را نسبت به این رویکرد خود برانگیخته است.
پیشتر تحلیل گران و کارشناسان هشدار دادند که آمریکا همواره کوبا را هدف یک طرح جنگ رسانه‌ای در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در جهت کودتای نرم علیه هاوانا قرار داده است. این بخشی از یک ساز وکار دخالت خارجی غیرمستقیم علیه کوبا بوده که توسط آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا ایجاد شده است.
کد مطلب: 143064
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *