۰
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۴

اجرای مرحله دوم هدفمندی

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به لزوم بررسی شرایط برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، گفت که اگر شرایط بهتری در سال ۹۲ وجود داشته باشد شاید فاز بعدی هدفمندی در سال آینده اجرا شود.
موسی‌الرضا ثروتی اظهار کرد: هنوز مشخص نیست شرایط سال آینده به چه نحو باشد اما اگر شرایط بهتر شود، شاید مرحله بعد هدفمندی یارانه‌ها را سال آینده اجرا کنیم زیرا مصوبه مجلس برای ممنوعیت اجرای فاز دوم مربوط به سال ۹۱ است و در سال آینده باید بر اساس شرایط همان سال تصمیم بگیریم.
وی با اشاره به موعد قانونی ارائه لایحه بودجه به مجلس، افزود: امیدواریم امسال لایحه بودجه به موقع تقدیم مجلس شود.
نماینده مردم بجنورد در مجلس درباره قیمت ارز در بودجه ۹۲ نیز یادآور شد: وزیر اقتصاد اخیرا گفته می‌خواهیم ارز را آزاد کنیم و آن را در حد ۲۵۰۰ تومان تثبیت کنیم. البته آزاد کردن ارز با این نرخ چندان مطابقتی ندارد. ما قبلا در بودجه آورده بودیم که دولت باید ارز را به نرخ روز بدهد اما این کار انجام نشد.
ثروتی همچنین اظهار کرد: امیدواریم قیمت ارز در بودجه ۹۲ واقعی شود اما اقشار ضعیف جامعه هم با کمک‌های غیرنقدی مورد توجه قرار گیرند.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد که دولت و بانک مرکزی بر اساس قانون برنامه پنجم باید نرخ ارز در بودجه را با بررسی میزان سرمایه‌گذاری، میزان نقدینگی، تورم داخلی و تورم خارجی تعیین کنند.
کد مطلب: 14335
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *