۰
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۱

اکران فیلم‌تئاترهای کانون در فضای مجازی

مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از آغاز گامِ دوم طرح «نمایش نما» از اول بهمن ۱۳۹۹ خبر داد.
اکران فیلم‌تئاترهای کانون در فضای مجازی
مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از آغاز گامِ دوم طرح «نمایش نما» از اول بهمن ۱۳۹۹ خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، امیر مشهدی‌عباس با اعلام این خبر افزود: «نمایش‌نما» طرح اکران فیلم‌تئاترهای کودک و نوجوان در فضای مجازی از مرداد امسال آغاز شد و تاکنون بیش از ۴۰ فیلم‌تئاتر ویژه کودکان و نوجوانان در سایت th.kpf.ir در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به ادامه‌ی تعطیلی سالن‌های تئاتر به دلیل شیوع بیماری کرونا و استقبال مخاطبان از طرح نمایش‌نما، مرحله‌ی دوم این طرح با اکران ۹ فیلم‌تئاتر از بهمن و در روزهای پرخاطره دهه‌ی مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی آغاز خواهد شد.
به گفته مشهدی‌عباس این طرح تا پایان سال جاری ادامه دارد و در روزهای چهارشنبه هر هفته، یک فیلم‌تئاتر در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون همچنین گفت: فیلم تئاترهای «خداحافظ راکون پیر»، «لافکادیو»، «دختر کدو تنبل»، «افسانه ماردوش»، «استخوان ماهی جادویی»، «گنجشکک اشی مشی»، «خاله مرجان و خروس»، «میهمان غار» و «آی تک» عنوان نمایش‌هایی است که در پایگاه th.kpf.ir بارگذاری می‌شود و در اختیار کودکان و نوجوانان کشور و فارسی‌زبانان سراسر دنیا قرار خواهد گرفت.

مشهدی‌عباس تجربه تماشای تئاتر در سالن‌های تئاتر را برای بچه‌ها ضروری دانست و افزود؛ کودکان در این سالن‌ها و در کنار همسالان‌شان به تجربیات ارزشمندی دست پیدا می‌کنند. آن‌ها از هم می‌آموزند که چگونه احساسات خود را در زمان مناسب بروز بدهند. کجا با صدای بلند بخندند، کجا اندیشه کنند و کجا پاسخ بدهند. مهارت‌های زندگی، روابط سازگارانه اجتماعی، مسئولیت‌پذیری از دیگر موارد مهمی است که با حضور بچه‌ها در کنار هم ‌کسب می‌شود.
مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون در ادامه با بیان این‌که تئاتر یک کالای فرهنگی مؤثر در ارتقای فرهنگ جامعه است، افزود: تئاتر هنری اندیشه‌ساز و مؤثر در حوزه آموزش، پرورش و تربیت برای کودکان و نوجوانان به‌شمار می‌رود و اثر آن در طولانی‌مدت مشاهده می‌شود.
او اضافه کرد: حذف تئاتر از سبد کالای فرهنگی خانواده‌ها می‌تواند در درازمدت اثرهای نامطلوب خود را نشان دهد. ازاین‌رو ما با اجرای این طرح از اواسط تابستان، تئاتر را به خانه‌ی بچه‌ها بردیم تا این فعالیت فرهنگی از سبد کالای خانواده‌ها حذف نشود.
یادآوری می‌شود مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری از سال ۱۳۵۰ آغاز به کار کرد و با استفاده از شیوه‌های عروسکی، زنده و ترکیبی به تولید آثار نمایشی برای کودکان و نوجوانان می‌پردازد. اجرای تئاتر در مناطق روستایی و محروم بر روی تماشاخانه سیار از فعالیت‌های قابل‌توجه این مرکز از بدو تأسیس است تا کودکان و نوجوانان در مناطق مختلف کشور نیز امکان تماشای تئاتر برای‌شان فراهم شود.
کد مطلب: 143382
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *