۰
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۰۲
حماس:

هرگز سلاح مقاومت را بر زمین نمی‌گذاریم

جنبش حماس ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه "محمد مرسی" رئیس جمهور مصر تصمیم دارد تغییرات استراتژیک در حماس ایجاد کرده و این جنبش را به سمت یک حزب سیاسی خلع سلاح شده سوق دهد، رد کرد.
هرگز سلاح مقاومت را بر زمین نمی‌گذاریم
به نقل از پایگاه"الرساله"، روزنامه صهیونیستی"هاآرتص" مدعی شده بود که مرسی تصمیم دارد راهبرد حماس را تغییر داده و آن را به یک جنبش سیاسی غیرمسلح تبدیل کند و نشانه‌های این موضع در دیدار مرسی و "اسماعیل هنیه" نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین نیز مشهود بود.

در همین راستا "صلاح البردویل" از رهبران حماس تاکید کرد که جنبش حماس همچنان به سلاح مقاومت پایبند است و تا زمانیکه اشغالگری در اراضی فلسطینی وجود داشته و اشغالگران به تخریب، آواره کردن و قتل فلسطینیان ادامه می‌دهند، حماس نیز سلاح مقاومت را بر زمین نخواهد گذاشت.

وی تاکید کرد که شایعات مربوط به ایفای نقش مصر برای خلع سلاح حماس با هدف نابودی جنبش حماس و مقاومت آن صورت می‌گیرد و می‌خواهد بین حماس و رهبران مصر شکاف ایجاد کند.

* ۸۵ مورد تجاوز صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان در ماه جاری

مرکز اطلاعات دیوار حایل و شهرک‌سازی در گزارش ماهیانه خود اعلام کرد که صهیونیست‌ها و شهرک‌نشنیان در ماه جولای ۸۵ مورد تجاوز علیه فلسطینیان مرتکب شده‌اند.

این مرکز اعلام کرد که تخریب ۱۵ باب خانه فلسطینیان بویژه ۸ خانه در محله‌ها و شهرک‌های استان قدس از جمله این تجاوزات است و علاوه بر آن ۱۴ مورد اخطاریه برای تخریب منازل در مناطق طوباس، الخلیل و بیت‌لحم و نیز توسعه شهرک‌های "یاکر و گیس افرام" واقع در اراضی قلقیلیه و شهرک "اورانیت" در اراضی سلفیت با احداث ۴۳۷ واحد مسکونی صادر شده است و همچنین با ساخت محله جدید شهرک‌نشینی متشکل از حدود یک‌هزار واحد مسکونی در شهرک"مودیعین عیلیت" در نزدیکی رام‌الله موافقت شده است.

در این گزارش آمده است که هدف از یهودی‌سازی قدس و محیط اطراف آن طرد ۹۰ هزار فلسطینی و انتقال خدمات آنها به اداره غیرنظامی ارتش اسرائیل است و علاوه بر آن طرح احداث ۱۳۰ واحد مسکونی جدید در شهرک"هارحوما" اعلام و طرح دیگری برای احداث دانشکده نظامی در مساحتی بالغ بر ۱۴ هکتاردر جبل الزیتون در نزدیکی بیمارستان المطلع به تصویب رسیده است.

* ایجاد منطقه آزاد تجاری در مرز غزه پس از ماه رمضان

"ماهر الطباع" مدیر روابط عمومی اتاق بازرگانی غزه اعلام کرد که تماس‌هایی برای آغاز طرح‌های اجرایی برای ایجاد منطقه آزاد تجاری در رفح واقع در مرز مصر و نوار غزه پس از ماه مبارک رمضان، در جریان است.

وی افزود که تفاهم بین طرف مصری و طرف فلسطینی درباره ایجاد منطقه آزاد تجاری در رفح وجود دارد و مصر تمایل دارد از این منطقه در غزه استفاده کند.

وی همچنین اظهار داشت که یک هیئت اقتصادی مصری اوایل فوریه گذشته به غزه سفر کرده است و ایده ایجاد منطقه آزاد تجاری بین رفح مصر و فلسطین را مطرح کرد و این طرح در حال حاضر در دست بررسی است.

* تصمیم رژیم صهیونیستی برای احداث ۸۴ واحد مسکونی جدید در الخلیل

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اخیرا با احداث ۸۴ واحد مسکونی جدید در شهرک "کریات اربع" در شهر اشغالی الخلیل موافقت کرد. این طرح بخشی از مزایایی است که "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قبال رد قانون مشروعیت بخشی به کانون های شهرک سازی غیرقانونی در کنست، به شهرک نشینان صهیونیست داده بود.

این تصمیم تل‌آویو با سیاست های آن در زمینه شهرک سازی همخوانی ندارد؛ چرا که اکثرا با احداث واحدهای مسکونی در داخل مجتمع های شهرک سازی که به احتمال زیاد در هر گونه مذاکرات صلحی در آینده به اراضی "اسرائیل" ملحق خواهند شد، موافقت می کرد.

احتمال می رود که تصویب این طرح انتقادات شدید علیه باراک و نتانیاهو را به دنبال داشته باشد؛ چرا که کریات اربع جزء مجتمع های شهرک سازی بزرگ محسوب نمی شود، بلکه یک شهرک جدا افتاده است.

* دیدار فوتبالیست آزاده فلسطینی با خالد مشعل

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس شب گذشته "محمود سرسک" فوتبالیست آزاده فلسطینی را در دوحه به حضور پذیرفت.

"عبد السلام هنیه" عضو شورای عالی "ورزش و جوانان" فلسطین تصریح کرد که "خالد مشعل" دیشب با سرسک دیدار کرده و حال وی را جویا شد. "عزت الرشق" عضو دفتر سیاسی جنبش حماس نیز در این دیدار حضور داشت.

به گفته عبد السلام هنیه، مشعل در این دیدار از ثبات و ایستادگی اسطوره ای سرسک که توانست حماسه ای ماندگار و بی سابقه را در تاریخ بازداشت فلسطینیان رقم بزند، تمجید کرد.

سرسک هم در این دیدار از مشعل خواست که مساله اسرا را در راس اولویت های جنبش ملی فلسطین قرار دهد و برای نجات اسرا از چنگال اشغالگران صهیونیست تلاش کند.

* حمله صهیونیست‌ها به مراسم تشییع جنازه یک فلسطینی در الخلیل

نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی به مراسم تشییع جنازه یک شهروند فلسطینی در شهرک بیت امر واقع در شمال الخلیل در کرانه باختری حمله کرده و شرکت‌کنندگان در آن را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

"یوسف ابوماریا" سخنگوی کمیته ملی مقاومت در برابر دیوار حایل و شهرک‌سازی گفت که نیروهای اشغالگر به محض ورود شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع جنازه یک شهروند به قبرستان الکائنه در شمال شهرک بیت امر، با گاز اشک‌آور و بمب‌های صوتی حمله‌ور شده و جوانان را متفرق کردند و درگیری‌ها به ورودی شهرک کشیده شد.

کد مطلب: 1434
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *