۰
سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۵۰

حماس سردی روابط با قاهره را تکذیب کرد

هنیه با تاکید بر اینکه روابط حماس با مصر خوب و باثبات است، اعلام کرد: مصر دری برای ما به سوی جهانیان است. مصر برای ما همچون برادری است که ما با آن پرونده‌های مهم فلسطین چه در خصوص آشتی چه در مسائل دیگر را دنبال می‌کنیم.
اسماعیل هنیه با تاکید بر اینکه جنبش حماس در قبال خواسته‌های مردم سوریه بی‌طرف است، اعلام کرد که گردان‌های القسام فقط در فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کنند.

به گزارش  پایگاه اینترنتی بوابة الاهرام، اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر دولت حماس با تکذیب اخبار مبنی بر سست شدن روابط حماس با دولت مصر اعلام کرد که وی پیش از سفرش به دوحه با برخی از مسئولان سازمان اطلاعات مصر که مساله آشتی فلسطین را دنبال می‌کنند، دیدار کرده است و اکنون پیشنهادهایی برای به جریان انداختن این روند آشتی مطرح است.

وی در مصاحبه با روزنامه قطری "الشرق" اعلام کرد: یک هیات مصری به کرانه باختری خواهد آمد تا از نزدیک شاهد اوضاع بوده و از موانع تحقق این آشتی آگاه شود.

وی با تاکید بر اینکه روابط حماس با مصر خوب و باثبات است، اعلام کرد: مصر دری برای ما به سوی جهانیان است. مصر برای ما همچون برادری است که ما با آن پرونده‌های مهم فلسطین چه در خصوص آشتی چه در مسائل دیگر را دنبال می‌کنیم.

اسماعیل هنیه گفت: اخبار برخی از رسانه‌های مصری مبنی بر اینکه حماس وارد خط بحران مصر شده است، به هیچ وجه درست نبوده و مسئولان رسمی می‌دادند که این اخبار صرفا یک دروغ بوده و هیچ رابطه‌ای با جنبش حماس ندارد.

وی در خصوص اقدام مسئولان مصری در بستن تونل‌های میان مصر و نوار غزه گفت: در صورتی که جایگزینی برای تونل‌ها ایجاد شود، حماس مخالفتی با بستن تمامی تونل‌ها ندارد.

اسماعیل هنیه با تاکید بر اینکه جنبش حماس در قبال خواسته‌های مردم سوریه بی‌طرفانه عمل می‌کند، اخبار مبنی بر اینکه گردان‌های القسام وارد سوریه شده باشند را تکذیب و اعلام کرد این گردان‌ها فقط در فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کنند و حماس با ناآرامی‌های سوریه کاری ندارد.

نخست‌وزیر دولت حماس خاطرنشان کرد: کسی که به اصول، مبادی و خواسته‌های مردم گرایش داشته باشد، ضرر نمی‌بیند، هر چند که برخی از امتیازات را از دست بدهد.

وی در خصوص احتمال راه یافتن بهار عربی به کرانه باختری گفت: ما از دیرباز شاهد بهار عربی هستیم. ما انتفاضه داریم امیدوارم که با بیرون راندن اسرائیل ما بتوانیم کشور خود را به صورت درست بنا کنیم.

وی از طرح امیر قطر برای برپایی نشست سران کشورهای عربی در قاهره با هدف پیگیری مساله آشتی فلسطین استقبال کرد و گفت: ما آمادگی خود را برای اجرای توافقات به دست آمده در قاهره و دوحه اعلام کردیم و خواهان تماس‌های بیشتر با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هستیم تا وی را برای تحقق آشتی و پایان دو دستگی تشویق کنیم.

وی از سفر امیر قطر به نوار غزه در سال ۲۰۱۲ استقبال و اعلام کرد که این سفر به منزله لغو محاصره نوار غزه است و این سفر راه را برای سفرهای مسئولان همچون نخست‌وزیر مالزی به نوار غزه و سفر قریب الوقوع رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه باز کرد.
کد مطلب: 28278
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *