۰
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۹

لزوم برخورد جدی قوه قضاییه

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: انتظار داریم قوه قضاییه برای حفاظت از حیثیت کشور با مساله فوت ستار بهشتی با جدیت برخورد کند و ضروری است تا به همه افرادی که مسئولیت بازجویی را در قوه قضاییه و نیروی انتظامی بر‌عهده دارند در این رابطه تذکرات جدی داده شود.
نجفقلی حبیبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به جلسه شب گذشته شورای هماهنگی جبهه یادآور شد: اگرچه قرار بود این جلسه هفته آینده برگزار شود اما به دلیل مصادف شدن با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی شب گذشته و پیش از موعد جلسه را برگزاریم کردیم.
وی ادامه داد: در این جلسه ضمن ابراز تاسف از فوت ستار بهشتی بر این نکته تاکید شد که بروز چنین مسائلی نه تنها زیبنده جمهوری اسلامی نخواهد بود بلکه از نظر اخلاقی و حقوقی نیز قانون اساسی که سند میثاق ملی کشور است صریحا این مساله را نهی کرده است به گونه‌ای که در اصل ۳۸ قانون اساسی آمده است «هرگونه شکنجه برای گرفتن اقرار و یا کسب اطلاع ممنوع است. اجبار شخص به شهادت، اقرار یا هرگونه سوگند مجاز نیست و چنین شهادت اقرار و سوگندی فاقد ارزش و اعتبار است و متخلف از این اصل طبق قانون مجازات می‌شود.»
حبیبی با بیان اینکه شورا معتقد است که قوه قضاییه برای حفاظت از حیثیت کشور باید با این مسائل با جدیت برخورد کند تاکید کرد: البته گلایه دیگری که مطرح می‌شود این است که اگر در خصوص مساله کهریزک با جدیت برخورد می‌شد هم اکنون شاهد چنین وقایعی نبودیم. بنابراین معتقدیم ضروری است تا به همه افرادی که مسئولیت بازجویی را در قوه قضاییه و نیروی انتظامی بر عهده دارند در این رابطه تذکرات جدی داده شود.
وی همچنین با اشاره به جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در غزه نیز تاکید کرد: این مساله دل همه مردم دنیا را به درد آورده است و ما انتظار داریم که کشورهای اسلامی حمایت جدی تری را از مردم مظلوم غزه داشته باشند.
رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در ادامه با اشاره به بحث برگزاری مجمع بزرگ اصلاح طلبان در ۲۷ و۲۸ دی ماه یادآور شد: در این جلسه در خصوص بحث‌های اجرایی و تهیه راهکار‌هایی برای برگزاری این مجمع بحث و تبادل نظر شد و در ‌‌نهایت اختیار آماده سازی برگزاری این مجمع در خصوص تهیه پیش نویس راهبرد و جنبه‌های اجرایی این کنگره به کمیته سیاسی واگذار شد که پس از تصویب شورا به گروه‌ها ابلاغ خواهد شد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: مقرر شده تا در این کنگره همه جریان‌های مجموعه اصلاحات حضور داشته باشند که البته پیگیری این مساله نیز بر عهده کمیته سیاسی است.
کد مطلب: 14350
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *