۰
سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۸

انتظار ابوالغیط از اروپا

دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد که خواهان نقش کارآمدی از جانب اروپا برای احیای روند صلح میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها است.
انتظار ابوالغیط از اروپا
دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد که خواهان نقش کارآمدی از جانب اروپا برای احیای روند صلح میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها است.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتینک، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب امروز (سه شنبه) در مقر دبیرخانه اتحادیه طی دیدار با سوزانا تریستال، نماینده اروپا در روند صلح از مواضع اصولی اروپا در قبال نزاع فلسطین و اسرائیل قدردانی کرد.
ابوالغیط با نماینده اروپا درخصوص مسیر آتی روند صلح در سایه روی کار آمدن دولت جدید آمریکا تبادل نظر کرد.
دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد که راهکار دو کشوری در معرض فرسایش عملی است که علت آن، شهرک‌سازی‌های روزافزون اسرائیل در اراضی اشغالی در کرانه باختری و قدس شرقی است.
ابوالغیط گام‌های اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی در سطح اقدامات انسانی و ارائه حمایت اقتصادی به فلسطینی‌ها از جمله آوارگان در اراضی اشغالی و کشورهای همسایه را ستود.
یک منبع مسؤول در دبیرخانه اتحادیه عرب نقل کرد که ابوالغیط در این دیدار از تمایل خود برای نقش اروپایی کارآمدتر در سطح احیای روند صلح میان طرفین فلسطینی و اسرائیلی و قرار دادن آن در مسیر درست بنا شده بر مبنای مشخصه‌های بین‌المللی شناخته شده و بر اساس اصول مشروعیت بین‌المللی و قطعنامه‌های ذی ربط سازمان ملل سخن گفت.
این منبع تاکید کرد که دبیرکل اتحادیه عرب به اظهارات نماینده اروپا درخصوص سیاست‌های اروپا در قبال مساله فلسطین و طرح‌ها در آینده گوش فراداد.
ابوالغیط بر اهمیت قرار دادن این مساله محوری در رأس دستورکارهای فعالیت جامعه بین‌الملل در دوره آتی و لزوم تلاش گسترده با هماهنگی عربی- اروپایی به منظور احیای راهکار تشکیل دو کشور بر اساس یک روند مذاکراتی دارای چشم‌انداز زمانی مشخص با هدف حل این نزاع و نه فقط مدیریت آن تاکید کرد.
کد مطلب: 143884
برچسب ها: اتحادیه عرب
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *