۰
يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۱۶
سرمربی تیم ملی بسکتبال:

مقابل آمریکا زنگ تفریح نیستیم

مهران شاهین طبع تاکید کرد: بازیکنان تیم ملی انگیزه بالایی برای کسب نتایج خوب در المپیک توکیو دارند.
مقابل آمریکا زنگ تفریح نیستیم
مهران شاهین طبع تاکید کرد: بازیکنان تیم ملی انگیزه بالایی برای کسب نتایج خوب در المپیک توکیو دارند.
به گزارش ایسنا، مهران شاهین طبع سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران درباره مصدومیت سجاد مشایخی و احتمال غیبت در رقابت های قطر گفت: مظفری، سینا واحدی و نوید رضایی فر را در گارد راس داریم و در مورد سجاد مشایخی هم تا روز آخر اعزام فرصت داریم و هر روز بهتر می شود.
سرمربی تیم ملی بکستبال، درباره رقابت با عربستان و قطر گفت: مقداری نسبت به این تیم ها حساسیت به وجود آمده است. مسئله ای که وجود دارد این است که همیشه بیرون از خانه با این تیم ها مشکل داریم وگرنه با نصف تیم مان هم می توانیم در خانه آن ها را شکست دهیم. قطر دو سه بازیکن خوب اضافه کرده و کادر فنی اش را تقویت کرده و تیم خوبی شده است.
وی ادامه داد: انگیزه بچه ها نسبت به پنجره قبلی خیلی بیشتر شده و می توانند در شرایط دشوار خوب کار کنند. بچه ها می دانند اگر خوب کار نکنیم احتمال باختمان وجود دارد. لیگ هم خیلی کمک کرده تا بچه ها در شرایط بهتری قرار گیرند.
وی خاطرنشان کرد: ما در پنجره قبلی هم با همان شرایط باید می بردیم اما اتفاقاتی افتاد که باعث شکستمان از سوریه شد. اول باید همبستگی خوبی داشته باشیم تا وارد حواشی نشویم و به لحاظ فنی نیز تمرکز داشته باشیم. ما در روز خوب مان هم بازی سختی با سوریه داریم و همیشه سوریه خوب بسکتبال بازی می کند. در پنجره قبلی فکر می کردیم به راحتی می توانیم این تیم را شکست دهیم که به مشکل خوردیم.
شاهین طبع درباره دعوت ارسلان کاظمی و عدم دعوت آرمان زنگنه به اردوی تیم ملی گفت: تیم ملی به بازیکنانی نیاز دارد که همیشه تمرکز داشته باشند و آماده باشند. در ۳ سالی که در تیم ملی هستم دیدید بحث شخصی با کسی نداریم. معیار ما آمادگی بازیکنان است کما اینکه ممکن است با بازیکنی خوب باشیم اما آماده نباشد و به تیم ملی دعوت نشود. باید حق و حقوق بازیکنان در نظر گرفته شود هر چند مربی نیز ممکن است همیشه اشتباهاتی داشته باشد.
وی ادامه داد: تیم ملی ما مهمتر از هر مسئله ای است و معتقدم نباید وارد حاشیه شویم. بازیکنان کادر و فدراسیون باید به نحوی رفتار کنند که تیم ملی نتیجه بهتری بگیرد. چیزی که درباره آن اطمینان نداریم نباید مطرح شود و به آن ورود کنیم.
وی در پاسخ به این سوال که دفعه قبل گفتید ارسلان کاظمی بخاطر مسائل فنی دعوت نشد، آیا اینبار رشد فنی داشته که به اردو دعوت شده یا خیر، گفت: او در لیگ خوب و جدی بازی می کند. در برخی پست ها بین بازیکنان خیلی فاصله وجود دارد. خیلی از بازیکنان خوب مثل بیگی و سلیمانی یا برخی جوانان هستند که خوب کار کردند اما ظرفیت اردویی ما کم است و نمی توانیم همه را دعوت کنیم.
وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره همگروهی با آمریکا و فرانسه در المپیک و اینکه آیا مقابل آمریکا زنگ تفریح هستیم یا خیر اظهار کرد: اگر بخواهیم بعد عید کار را ادامه دهیم باید از همه ظرفیت ها استفاده کنیم و بچه ها استانداردهایشان را بالا ببرند. در المپیک زنگ تفریح نیستیم و سعی می کنیم بهترین نمایش را داشته باشیم. خوب تمرین می کنیم و به لحاظ فیزیکی در برخی پست ها باید تقویت شویم.
وی افزود: سعی می کنیم قبل از المپیک در تورنمنت ژاپن، جام استانکوویچ یا اگر بشود در یک تورنمنت اروپایی شرکت می کنیم. یک ماه پیش مکاتبه زیادی با فدراسیون هایی که شانس حضور در المپیک را دارند، کردیم. فعلا برنامه ریزی برای المپیک نداشتند و به محض مشخص شدن شرایط برنامه ریزی های لازم را انجام خواهیم داد.
کد مطلب: 144570
برچسب ها: بسکتبال
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *