۰
سه شنبه ۹ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۴۴
انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۳ بسکتبال قرعه‌کشی شد

ایران، قزاقستان، سوریه و بحرین در یک‌ گروه

مسابقات مرحله نخست انتخابی‌های جام‌جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ قرعه‌کشی شد و تیم ملی ایران با تیم‌های قراقستان، سوریه و بحرین در یک گروه قرار گرفت.
ایران، قزاقستان، سوریه و بحرین در یک‌ گروه
مسابقات مرحله نخست انتخابی‌های جام‌جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ قرعه‌کشی شد و تیم ملی ایران با تیم‌های قراقستان، سوریه و بحرین در یک گروه قرار گرفت.
به گزارش ایسنا، مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ عصر امروز (سه‌شنبه) ۹ شهریور ۱۴۰۰ برگزار شد که در پایان، تیم ایران هم‌ گروهی‌های خود در دور نخست انتخابی‌ها را شناخت.
به این ترتیب تیم ملی ایران در گروه D مرحله نخست انتخابی‌های جام‌جهانی ۲۰۲۳، با تیم‌های قزاقستان، سوریه و بحرین هم گروه شد.
رقابت‌های پنجره اول انتخابی‌های جام‌جهانی ۲۰۲۳ ذر قاره آسیا، در بازه زمانی یک تا ۹ آذر ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.
گروه بندی ۱۶ تیم قاره آسیا - اقیانوسیه در مرحله نخست انتخابی‌ها به شرح زیر است:
گروه A: نیوزلند، کره، فیلیپین و هند
گروه B: استرالیا، چین، ژاپن و چین تایپه
گروه C: اردن، لبنان، اندونزی و عربستان سعودی
گروه D:ایران، قزاقستان، سوریه و بحرین

نحوه برگزاری مسابقات انتخابی در دور نخست (منطقه آسیا - اقیانوسیه):
با تصمیم فیبا و در راستای توسعه بیشتر بسکتبال، مسابقات جام جهانی ۲۰۲۳ برای اولین بار به میزبانی سه کشور برگزار خواهد شد و در این دوره کشورهاب اندونزی، ژاپن و فیلیپین میزبان خواهند بود.
طبق برنامه در نظر گرفته شده، ۱۶ تیم حاضر از منطقه آسیا - اقیانوسیه در مرحله نخست انتخابی‌ها، ابتدا باید در ۴ گروه ۴ تیمی به مصاف یکدیگر بروند. در پایان ۳ تیم برتر هر گروه راهی دور بعد می‌شوند تا در قالب دو گروه ۶ تیمی با یکدیگر دیدار کنند. نهایتا از هر گروه سه تیم جواز حضور در بازی‌های جام‌جهانی ۲۰۲۳ را کسب می‌کند.
تیم‌های فیلیپین و ژاپن نیز به دلیل میزبان بودن سهمیه جام‌جهانی را دارند تا به این ترتیب قاره آسیا با ۸ نماینده در جام‌جهانی آینده شرکت کند.
رقابت‌های انتخابی جام‌ جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ همانند جام جهانی ۲۰۱۹، در ۶ پنجره مختلف و در بازه زمانی ۱۵ ماهه نوامبر ۲۰۲۱ تا فوریه ۲۰۲۳ برگزار خواهند شد.
کد مطلب: 155348
برچسب ها: بسکتبال
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *