۶
۴
سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۵۷

درخواست تعویق آزمون دکتری ۱۴۰۰

تعدادی از متقاضیان آزمون دکتری ۱۴۰۰ وزارت علوم در نامه‌ای از رییس جمهور به عنوان رییس ستاد ملی کرونا خواستند این آزمون به‌جای اسفند، در بهار سال ۱۴۰۰ برگزار شود.
درخواست تعویق آزمون دکتری ۱۴۰۰
تعدادی از متقاضیان آزمون دکتری ۱۴۰۰ وزارت علوم در نامه‌ای از رییس جمهور به عنوان رییس ستاد ملی کرونا خواستند این آزمون به‌جای اسفند، در بهار سال ۱۴۰۰ برگزار شود.

متن این نامه در پی می‌آید:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر حسن روحانی رئیس محترم ستاد ملی کرونا

با سلام.
احتراما ما جمعی از داوطلبین کنکور دکتری به دلایل ذیل درخواست تعویق آزمون دکتری به اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ را داریم:
۱-با توجه به بهتر شدن آب و هوا در اکثر مناطق کشور، اردیبهشت ماه می‌تواند بهترین زمان برای برگزاری کنکور در شرایط کرونایی باشد، زیرا که امکان برگزاری آزمون در فضای باز به بهترین نحو فراهم است. باید توجه کرد که برگزاری غیراصولی کنکور در شرایط کرونایی می‌تواند به رشد دوباره مرگ و میر کرونایی در کل کشور بیانجامد. 

۲- به دلیل اینکه کنکور دکتری سال 1399 چهاربار به تعویق افتاد و نهایتا 9 مرداد ماه برگزار شد و نتیجه نهایی در اوایل آبان اعلام شد، فاصله کم بین دو آزمون و منتظر ماندن برای اعلام نتایج نهایی و فاصله کم با آزمون بعدی باعث عدم آمادگی مطلوب داوطلبین شده است و داوطلبین قبول نشده باید مجددا خود را برای ازمون بعدی آماده نمایند.

۳- تعویق چندین باره ازمون استخدامی دستگاه های اجرایی و همچنین برگزاری آزمون استخدامی وزارت بهداشت در ۲۴ بهمن ماه و یکسان نبودن منابع آزمون دکتری و آزمون استخدامی باعث شده تا داوطلبان نتوانند خود را کاملا برای آزمونهای ذکر شده آماده کنند.  

۴-  اگر پیک بیماری کرونا در بهمن ماه ملایم باشد این امتحان میتواند پیکی شدید به دنبال داشته باشد و باتوجه به درگیری تعداد زیادی از افراد و خدمات مختلف برای این آزمون، خطر الودگی بیشتر می شود، لذا انتظار می‌رود توجه ویژه‌ای به سلامت داوطلبان و عوامل اجرایی شود. همچنین با توجه به احتمال موج چهارم کرونا در اسفند و همزمانی شروع واکسیناسیون مرحله اول، با تعویق آزمون دکتری از شیوع بیشتر جلوگیری وفرصت واکسیناسیون بیشتر می شود و تا اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ حداقل یک یا دو مرحله واکسیناسیون انجام شده و با اطمینان خاطر بیشتر می توان آزمون دکتری برگزار نمود. 

۵- با توجه به فرایند مجازی شدن ترم و عدم دسترسی کافی به منابع برای دفاع به موقع از پایان نامه ارشد آمادگی برای آزمون دکتری را با مشکل مواجه کرده است. این مسئله با برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‎های تحصیلات تکمیلی و تخصصی، مغایرت دارد.


لذا خواهشمندیم با توجه به دلایل مبرهن برای پیشگیری از افزایش شیوع کرونا و کاهش مرگ و میر عزیزانمان در جای جای میهن عزیزمان، آزمون دکتری وزارت علوم در بهار ۱۴۰۰ برگزار نمائید.

با تشکر
متقاضیان آزمون دکتری ۱۴۰۰ وزارت علوم


رونوشت:
جناب آقای دکتر نمکی وزیر محترم بهداشت
جناب آقای دکتر غلامی وزیر محترم علوم
جناب اقای دکتر خدایی رئیس محترم سازمان سنجش
کد مطلب: 144678
برچسب ها: آزمون دکتری 1400
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


میلاد
Iran, Islamic Republic of
سلام
ممنون که این خبرو کار کردید
متاسفانه مسئولان متولی امر چشماشونو روی حقایق بستن و یا یه نوع لجاجت توی رفتارشون دیده میشه.
چیزی که خودشون با اختیار خودشون باید انجام بدن رو ما باید بهشون یادآوری کنیم. همونم با هزارتا اکراه انجام میدن.

توی این آشفته بازار که همه گوشهاشونو سفت گرفتن، ممنون که لااقل شما صدای ما هستید.
آزادپرور
Iran, Islamic Republic of
تشکر که منتشر کردید، لطفا پیگیری کنید واقعا ظلمه
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
خواهش میکنم پیگیری کنین
منصور
Iran, Islamic Republic of
با تشکر
امیر کریمی
Iran, Islamic Republic of
لطفا پیگیری نمایید تا کنکور دکتری به تعویق بیافتد.آیا با وجود جهش کرونا که به گفته متخصصان قدرت واگیرداری بالایی دارد عاقلانه است برگزاری کنکور دکتری؟؟
ما داوطلبان از شما خبرگزاری محترم استدعا داریم که با ما داوطلبان کنکور همکاری نمایید و از مسیولین محترم پیگیری نمایید . با تشکر
مریم
Iran, Islamic Republic of
عرض سلام و احترام
لطف کنید تعویق کنکور دکتری را پیگیری بفرمائید
واقعا برگزاری این آزمون در اسفندماه یک بی انصافی بزرگ در حق داوطلبین دکتری است.