۰
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۹

پیام ما در همه رزمایش‌ها، صلح و دوستی است

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران برای دومین سال متوالی در برگزاری رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند حضور دارد.
معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران برای دومین سال متوالی در برگزاری رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند حضور دارد.
به گزارش ایسنا، امیر دریادار دوم غلامرضا طحانی سخنگوی رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند و معاون عملیات نیروی دریایی ارتش که با برنامه "طلوع فجر" گفت‌وگو می‌کرد، افزود: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران برای دومین سال متوالی در برگزاری رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند حضور دارد. 
وی افزود: یکی از اهداف برگزاری رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند، امداد و نجات و رهایی شناورهایی است که مورد تعرض دزدان دریایی قرار می‌گیرند.
معاون عملیات نیروی دریایی ارتش بیان کرد: شب گذشته عملیات سنگین تیراندازی شبانه در دریا که ملاحظات خاص خود را دارد، اجرا کردیم و با موفقیت به اهداف اصلی تعیین شده دست پیدا کردیم.
وی در تشریح جزئیات این عملیات عنوان کرد: امروز نیز شناور تجاری شبیه‌سازی شده که مورد تعرض دزدان دریایی قرار می‌گیرد توسط مجموعه‌ای از شناورهای نیروی دریایی ارتش و یگان‌هایی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یگان‌هایی از نیروهای دریایی روسیه در دو مرحله نفوذ از سطح و نفوذ از هوا با هلیکوپتر نجات پیدا می‌کند.
امیر طحانی اظهار کرد: شمال اقیانوس هند به قدری جذابیت دارد که همه کشورها خواهان انجام عملیات در آنجا هستند؛ این رزمایش دومین رزمایش مرکبی است که حضور داریم و همواره پیام ما در همه رزمایش‌ها، صلح، دوستی و فراخوان همه کشورهای منطقه‌ای برای مشارکت در این تعامل و هم‌افزایی در حوزه امنیت دریایی است.
وی خاطرنشان کرد: منطقه شمال اقیانوس هند منطقه‌ای است که سه تنگه از پنج تنگه مهم و راهبردی دنیا در این منطقه قرار دارد؛ پس توجه به این منطقه بسیار حائز اهمیت است.
سخنگوی رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند گفت: ابراز تمایل همکاری کشورهای مختلف جهت برگزاری رزمایش‌های مرکب با نیروی دریایی ایران روز به روز در حال افزایش است و این تمایل آنها، نشان از افزایش قدرت روزافزون نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران دارد.
کد مطلب: 145107
برچسب ها: ارتش
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *