۰
يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۰
امان الله جهان بین:

زلزله‌زدگان می‌ترسند به کمپ اسکان موقت بیایند

امان الله جهان بین گفت: زلزله زدگان به علت ترس از کرونا به کمپ اسکان موقت نمی آیند و از این محوطه ها کم تر استفاده می کنند.
زلزله‌زدگان می‌ترسند به کمپ اسکان موقت بیایند
امان الله جهان بین گفت: زلزله زدگان به علت ترس از کرونا به کمپ اسکان موقت نمی آیند و از این محوطه ها کم تر استفاده می کنند. توزیع چادر و اقلام مورد نیاز بلافاصله در دستور کار قرار گرفت و به تمامی زلزله زدگان داده شد در همین راستا آن دسته از خانواده ها که درخواست کردند، چادر در کنار منازل آن ها برپا شد.
به گزارش برنا؛ وقوع زمین لرزه 5.6 ریشتری در برهه ای از زمان که دمای هوا در استان کهگیلویه و بویراحمد به زیر صفر درجه رسیده است و کرونا همچنان در کشور شایع است، زندگی را بر مردم مناطق زلزله زده استان کهگیلویه و بویراحمد سخت کرده است. زلزله ای که خانه های زیادی را تخریب و ده ها مجروح نیز برجا گذاشت.
امان الله جهان بین، مدیرکل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: از نخستین لحظات وقوع زمین لرزه اعلام آماده باش در استان اعلام شد و اسکان اضطراری نیز بلافاصله در مناطق زلزله زده برپا شد. با وجود برپایی این مراکز اسکان موقت اما زلزله زدگان از اسکان اضطراری استقبال نکردند که علت اصلی آن ترس از انتقال کرونا بوده است.
او افزود: علت دیگر آن نیز این بود که شهروندان تمایل داشتند در کنار منازل خود باشند تا امنیت وسایل و منازلشان را تامین کنند. توزیع چادر و اقلام مورد نیاز بلافاصله در دستور کار قرار گرفت و به تمامی زلزله زدگان داده شد. در همین راستا آن دسته از خانواده ها که درخواست کردند، چادر در کنار منازل آن ها برپا شد.
این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: ما شهر را به 9 منطقه تقسیم کردیم و اقلام امدادی به درب منازل مردم برده شد. روستاهایی نیز در این زلزله آسیب دیده بودند که خدمات رسانی به این مناطق نیز انجام شده است. ازدحام و شلوغی جمعیت امدادرسانی را کند کرده است. استانداری و جمعیت هلال اهمر همکاری خوبی داشتند و انبارهای هلال احمر شارژ شده اند و هیچ کمبودی وجود ندارد.
جهان بین ادامه داد: جلساتی برگزار شد و با تلاش های انجام شده توزیع اقلام مورد نیاز و ضروری میان تمامی شهروندان زلزله زده به اتمام رسید. ما در اردوگاه اسکان اضطراری برای شهروندان آب، برق، گاز و تمامی امکانات ضروری را فراهم کرده ایم و این مراکز بهترین محل برای اسکان است.
او افزود: شدت زلزله در سی سخت زیاد بوده است و منازل و شهروندان تحت تاثیر قرار گرفته اند و برخی از خانه ها شاید در ظاهر سالم باشند اما با ورود به آن ها مشاهده می شود که قابلیت سکونت ندارند. عمده ساختمان های سی سخت دچار خسارت زیاد شده اند. خسارت ها جزئی نیست و آسیب ها شدید است. هوای سرد نیز کار را سخت کرده است اما مسئولین با تمام توان پای کار هستند.
مدیرکل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مسئولین کشوری از جمله وزیر راه، رئیس جمعیت هلال احمر . رئیس سازمان مدیریت بحران به منطقه آمدند و رئیس جمهوری نیز دستور دادند تا سامان دهی زلزله زدگان با سرعت انجام شود. 
جهان بین در پایان گفت: استان های چهارمحال و بختیاری، فارس، خوزستان و اصفهان در وضعیت آماده باش قرار گرفته اند و به عنوان استان های معین مشخص شده اند تا پشتیبانی لازم را به عمل آورند. تا این لحظه 2361 خانوار اسکان اضطراری داده شدند و چادر در اختیار آن ها قرار گرفته است. پتو، موکت، ظروف و اقلام خوراکی نیز در اختیار مردم به صورت مرتب قرار گرفته است. ما از مردم به خاطر صبر و حوصله تشکر می کنیم و این همان موردی است که در این روزها کمک می کند تا امدادرسانی با سرعت بیشتری انجام شود.
کد مطلب: 145277
برچسب ها: کمپ اسکان موقت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *