۰
شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۵

تسهیلات ویژه برای سهامداران عدالت

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس از ارائه تسهیلات بدون ضامن در قالب کارت اعتباری برای سهامداران عدالت خبر داد.
تسهیلات ویژه برای سهامداران عدالت
 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس از ارائه تسهیلات بدون ضامن در قالب کارت اعتباری برای سهامداران عدالت خبر داد.
بابک دایی با اشاره به ابلاغ آئین نامه اجرایی آزادسازی سهام عدالت توسط شورای عالی بورس و اوراق بهادار در مردادماه امسال، بیان کرد: براساس این آیین نامه امکان ارائه وام به دارندگان سهام عدالت بدون ضامن وام وجود دارد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی فارس، او افزود: تمام سهامداران سهام عدالت به جای فروش سهام عدالت خود می‌توانند از مزایای کارت اعتباری بهره مند شوند.
دایی خاطرنشان کرد: متقاضیان برای بهره‌مندی از این تسهیلات می‌توانند درخواست خود را بدون مراجعه حضوری و صرفاً از طریق درگاه‌های بانک‌های ملی و تجارت ارسال کنند.
او خاطرنشان کرد: برای دریافت کارت اعتباری و استفاده از این تسهیلات، نیاز به مراجعه حضوری به شعب بانک‌ها نیست و متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه ایوا بانک ملی ایران  و یا  از طریق سامانه زمرد بانک تجارت اقدام کنند.
دایی اعلام کرد که  پرداخت این تسهیلات سه‌ساله بوده و نرخ سودی که در نظر گرفته شده نیز  ۱۸ درصد است، اما اگر استفاده کنندگان کارت اعتباری حداکثر ظرف یک ماه، مبلغ تسهیلات دریافتی را باز پرداخت کند، هیچگونه کارمزد یا سودی به آن تعلق نخواهد گرفت. 
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس همچنین ارزش کارت‌های اعتباری را معادل ۵۰ الی ۶۰ درصد ارزش روز دارایی آزاد شده سهام عدالت افراد برشمرد و تاکید کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار سهام عدالت افراد متقاضی را به عنوان وثیقه نزد بانک عامل قرار می‌دهد لذا پرداخت این تسهیلات نیاز به ضامن ندارد.
دایی با بیان اینکه فعلاً دو بانک آماده ارائه این خدمات هستند و در روزهای آتی برای سایر بانک‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد، ادامه داد: متقاضیان می‌توانند با نصب نسخه‌ی جدید سامانه "ایوا"، و مراجعه به گزینه "نشان بانک" در این سامانه و ورود به گزینه "هویت سنجی" و انجام مراحل مربوطه اقدام به ثبت درخواست جهت دریافت کارت اعتباری سهام عدالت کنند.
او یادآور شد: کسانی هم که در این دو بانک حساب ندارند، می‌توانند با افتتاح حساب در این بانک ها از این تسهیلات بهره مند شوند.
دایی با بیان اینکه برای دریافت این تسهیلات داشتن کد سجام ضروری است، از دارندگان سهام عدالت درخواست کرد برای بهره مندی از این مزایا ابتدا در سامانه سجام به آدرس www.sejam.ir ثبت نام و احراز هویت شوند و سپس برای ثبت نام در سامانه‌های بانک های ملی و تجارت اقدام کنند.
کد مطلب: 145640
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *