۰
يکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۸

قانون انتخابات نیاز به اصلاح دارد

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه بر اساس قانون فعلی انتخابات شاهد انتخاب هایی هستیم که افراد بعد از به قدرت رسیدن دیگر در مقابل مردم پاسخگو نیستند، گفت: نمایندگان مجلس در اصلاح قانون انتخابات پیوندی میان قانون انتخابات با قانون احزاب برقرار کنند.
محمد جواد حق شناس در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: مطمئنا قانون انتخابات فعلی نیاز به اصلاح دارد و ضرورت آن بر کسی پوشیده نیست؛ چراکه قانون انتخابات یک قانون مادر و تضمین کننده حقوق مردم است.
وی ضمن انتقاد از اصلاحیه مجلس بر قانون انتخابات، ادامه داد: اصلاحیه مجلس به جای اینکه نقایص موجود در قانون فعلی را مرتفع کند پاره ای از حقوق ملت را سلب خواهد کرد.
وی با ارائه پیشنهاد برای اصلاح قانون انتخابات، تصریح کرد: یکی از مباحث مهمی که باید در قانون انتخابات لحاظ شود پیوند آن با قانون احزاب است، چراکه در نظامی که مبتنی بر آراء مردم است باید حتما نظام انتخاباتی آن یک پیوند درست و روشنی با قانون احزاب داشته باشد.
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، افزود: احزاب می توانند بستر مناسبی برای انتخاب یک گزینه اصلح فراهم کنند اما بدلیل اینکه این پیوند برقرار نشده ما شاهد انتخاب هایی هستیم که بعد از به قدرت رسیدن دیگر در مقابل مردم پاسخگو نیستند.
حق شناس همچنین در ادامه با بیان اینکه امروز وقت شرط گذاری برای نظام نیست، خطاب به اصلاح طلبان گفت: شرط گذاری برای انتخابات همچون آزادی زندانیان سیاسی هرچند قابل پیگیری است، اما پیوند زدن چنین شرط هایی به انتخابات عقلانی نیست و امروز باید برای برگزاری یک انتخاباتی با حضور حداکثری مردم تلاش کرد تا نقطه عطفی در تاریخ فضای سیاسی کشور شود.
وی همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون سلامت انتخابات، گفت: وقتی رهبر انقلاب موضوع سلامت اتخابات را مطرح می سازند بیانگر این مطلب است که ایشان احساس کردند این نگرانی در بخشی از جامعه وجود دارد که ممکن است روی مشارکت حداکثری تاثیر بگذارد.
مدیر مسوول روزنامه اعتماد ملی، ادامه داد: در طول ۳۰ سال گذشته شاه بیت سخنان رهبر انقلاب حضور حداکثری بوده است؛ لذا بر همه مسوولان و دستگاههای اجرایی کشور و در راس آن وزارت کشور واجب است که نهایت تلاش را خود را برای رفع شبهه در راستای حضور حداکثری مردم در انتخابات انجام دهند.
کد مطلب: 14680
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *