۰
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۱

بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.
بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.
علی حدادی در گفت و گو با ایسنا، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون ادامه طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تقریبا بررسی این طرح در کمیسیون رو به اتمام است و چندین تبصره از آن باقی مانده که در جلسه آتی نهایی می‌شود.
وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس اصلاحات صورت گرفته در قانون انتخابات ریاست جمهوری که در این طرح آمده است داوطلبان ریاست جمهوری موظف هستند که در حوزه فرهنگی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، زیر بنایی و عمرانی، بین المللی، امنیتی و دفاعی در مجموع 6 مشاور را به هنگام ثبت نام برای خود معرفی کنند. در حقیقت در هنگام ثبت نام داوطلب این 6 مشاور نیز باید معرفی شوند.
نماینده مردم طالقان و ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بخشی از دیگر این طرح آمده است کلیه افرادی که مسئولیت اجرایی دارند یا از اعضای هیات مرکزی نظارت هستند در صورتی می‌تواند در انتخابات داوطلب شوند که سه ماه قبل از آغاز ثبت نام از سمت خود استعفا دهند و دیگر در آن سمت شاغل نباشند.
وی در ادامه تاکید کرد: براساس بخشی دیگر از این طرح که به قانون اضافه شده است مجموع داوطلبان در صورت اعتراض به فرآیند ثبت نام می‌تواند ظرف مدت 24 ساعت از طریق سامانه یا حضوری نزد شورای نگهبان اعتراض خود را مطرح کنند و شورای نگهبان نیز ظرف 48 ساعت می‌تواند نظر خود را نسبت به اعتراض مطرح شده در فرآیند ثبت نام اعلام کند.
وی افزود: تقریبا بررسی این طرح در کمیسیون رو به اتمام است و ان شاءالله در جلسه آتی بررسی آن نهایی می‌شود.
کد مطلب: 136346
برچسب ها: قانون انتخابات
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *