۰
يکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۴

روابط تهران- باکو رضایت بخش نیست

سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو اعلام کرد که سطح روابط و مناسبات بین کشورمان و جمهوری آذربایجان راضی کننده نیست.
به گزارش خبرگزاری مهر، "محسن پاک آیین" در گفتگو با اینترفکس درباره ارزیابی خود از سطح کنونی مناسبات ایران و آذربایجان گفت : مناسبات دو کشور در زمینه فرهنگی در حال توسعه است. در زمینه سیاسی، کمیته مشورتی سیاسی میان دو کشور تاسیس شده و معاونین وزرای امور خارجه هر شش ماه یک بار در تهران و باکو مسائل و مشکلات موجود بین دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار می دهند. همکاری در سه حوزه تجارت، حمل ونقل و انرژی برای دو کشور حائز اهمیت است و من در دوره ماموریت خود برای توسعه همکاری های اقتصادی در این سه حوزه اولویت قائل هستم.
پاک آئین در باره سطح مناسبات اقتصادی میان دوکشور نیز اظهار داشت : می‌توان سطح مناسبات اقتصادی بین دو کشور را خوب ارزیابی کرد، اما با توجه به ظرفیتهای فراوان همکاری، سطح فعلی راضی‌کننده نیست و باید ارتقا یابد. حمل‌ ونقل یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد محسوب می‌ شود و ایفای نقش پل ارتباطی میان اروپا و آسیا، سبب افزایش اهمیت جغرافیایی ایران شده و جمهوری آذربایجان امکان صادرات محصولات خود به بازارهای اروپا و آسیا و آفریقا از طریق ایران را دارد.
سفیر ایران همچنین درباره مذاکرات رژیم حقوقی دریای خزر و اینکه اجلاس بعدی چه زمان و در چه سطحی برگزار خواهد شد خاطر نشان کرد: مذاکرات درباره رژیم حقوقی خزر در سطوح مختلف از جمله مذاکرات گروه ویژه کاری تدوین کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر در جریان است و نشست دوره‌ای آن به طور منظم برگزار می‌شود. گروههای کاری کشورهای ساحلی در حال مذاکره بر سر پیش‌نویش، کنوانسیون رژیم حقوقی هستند و بر این اساس، اصول کلی فعالیتها و حقوق کشورها در این دریا مورد بررسی قرار می‌گیرد.
کد مطلب: 14702
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *