۱
۰
شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۸

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی جزییات مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران را اعلام کرد. 
جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی جزییات مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران را اعلام کرد. 
به گزارش ایسنا، مصطفی سالاری در نشستی خبری با بیان اینکه در مردادماه سال گذشته یک متناسب سازی انجام دادیم و سپس در مهرماه صندوق های بازنشستگی دیگر یک مرحله دیگر افزایش حقوق داشتند گفت: بدین ترتیب فاصله حقوق بازنشستگان آنها با تامین اجتماعی افزایش یافت و مطالبه به حقی صورت گرفت.
وی افزود: در اسفند ۹۸ آنچه صندوق بازنشستگی کشوری می پرداخت نسبت به فروردین ۱۴۰۰ حدود بیش از ۱۳۰ درصد افزایش یافته است. ما تلاش کردیم مشابه آنها افزایشی داشته باشیم و عدالتی برقرار شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه نسبت به فروردین ۹۸ مجموع پرداختی ما به بازنشستگان ۶۸۰۰ میلیارد تومان بود که به بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان می رسد گفت: همان حدود ۱۳۰ درصد افزایش را ما هم اعمال خواهیم کرد.
سالاری افزود: حداقلی بگیری که ۳۰ سال خدمت کرده است و حقوقش یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده است در فروردین جاری با احتساب یک همسر و دو فرزند حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان دریافت خواهد کرد؛ برای کسانی که کمتر از ۳۰ سال خدمت دارند حقوقشان به تناسب کاهش و برای کسانی که بیش از ۳۰ سال خدمت کرده اند این رقم مقداری بیشتر است.
سالاری اضافه کرد که وصول منابع نیازمند کمک دولت است و انشالله کمبود و مشکلی در تامین منابع نخواهیم داشت.
به گفته وی این افزایش در فروردین در فیش حقوقی افراد لحاظ خواهد شد.
وی با بیان اینکه در فروردین هرچه افزایش می‌یابد در فیش حقوقی فروردین خواهد آمد گفت: آن یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان علی الحساب اسفندماه ربطی به فروردین ندارد و چیزی هم از حقوق بازنشستگان کسر نمی شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتاعی در پایان اظهار کرد: احتمالا تا فردا ورژن نهایی احکام را داشته باشیم و نهایتا از پس فردا امکان صدور فراهم است. همچنین واریز حقوق با زمانبندی معمول و مشابه ماههای گذشته پرداخت خواهد شد.
کد مطلب: 147138
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سال 99 حداقل حقوق بازنشستگی 2800 بود اعلام شد 39 درصد به حقوق اضافه می شود پس 2800 می شود 3900 و حق بن واولاد عائله مندی وحق معیشتی جمعا 450 اضافه می شود پس 3900به اضافه 450 می شود 4350 پس متناسب سازی کو ؟؟؟؟چیزی اضافه نشده