۰
دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۰
در گفت و گو با یکی از داوران رشته فوتسال مطرح شد:

اعتراض به چیدمان داوران در رشته فوتسال

مسئول چیدمان داوران در رشته فوتسال یک کمک داور بین المللی رشته فوتبال است
مسئول چیدمان داوران در رشته فوتسال یک کمک داور بین المللی رشته فوتبال است

این روزها انتقادات زیادی بر عملکرد فدراسیون فوتبال ارایه می شود که بخشی از آن درباره عملکرد فوتسال است. اما در این میان، نظرات بسیاری از کارشناسان داوری درباره عملکرد کمیته داوران به چشم نمی آید.
یکی از همین کارشناسان در گفت و گویی با خبرنگار پایگاه خبری فریادگر گفت: مسئول چیدمان داوران در رشته فوتسال در دپارتمان آقای عسگری یک کمک داور بین المللی رشته فوتبال است که تا به حال در مسابقات رسمی لیگ برای یکبار هم سوتی در دست نگرفته است لذا وی چگونه می تواند شرایط جسمانی، روحی و توانایی ها و زوایای پنهان یک داور رشته فوتسال را درک کند؟ آیا نمی شد به جای ایشان که در چیدمان داوران فوتبال هم فعالیت دارند از یک داور بازنشسته فوتسال استفاده می شد؟ آیا داوران بازنشسته لایق رشته فوتسال کم داریم که یک کمک داور فوتبال در رشته فوتسال چیدمان داوری داشته باشد؟ وی تاکید کرد: همین انتخاب غیرکارشناسی باعث شده تا داوران جدید و جوان وارد چرخه داوری فوتسال نشوند و نورچشمی ها همیشه در امر قضاوت حضوری فعال داشته باشند. البته گاهی اوقات برای فرار از انتقادات و گمراه نمودن اذهان از برخی داوران جوان هم استفاده می کنند تا سندی برای گفته خود که ما به همه فرصت می دهیم داشته باشند.
وی که نمی خواست نامش فاش شود ادامه داد: نکته دیگر اینکه چیدمان چرخشی داوری در رشته فوتسال باعث شده تا هیچ توجهی به نمرات ناظران درباره عملکرد داوران نشود و داوران ضعیف و قوی در این سیستم چرخشی یکسان دیده می شوند چرا که داوری در رشته فوتسال ما هنوز پارکینگ داورانی با فیزیک نامناسب و جامانده از داوری رشته فوتبال است که دپارتمان داوری با رویی گشاده پذیرای آنان در قضاوت فوتسال می باشد. وی افزود: در بحث نظارت هم که این روزها همه سخن گفته اند و در برنامه نود هم به آن پرداخته شده است و رشته فوتسال هم مستثنی از این موضوع نیست، از افرادی بعضا در رشته فوتسال استفاده می شود که تمام افتخارشان این بوده که کمک داور دوم فوتبال بوده اند و از حضور داوران بازنشسته بین المللی کمتر استفاده می شود و البته شاید علت ان این است که آنها کمتر توصیه پذیر هستند و جانب حق را در مورد عملکرد داوران رعایت می کنند!
وی در پایان به خبرنگار ما گفت: در این آشفتگی فوتبال ما امیدواریم آقای کفاشیان شخصا نظارت بیشتری را نسبت به عملکرد کمیته داوران به ویژه در رشته فوتسال داشته باشند.

کد مطلب: 14771
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *