۰
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۴۸

پیشنهاد اروپایی به فلسطین

یک منبع سیاسی مطلع فاش کرد، رهبری سیاسی فلسطین پیشنهادات عدیده‌ای را از سوی کشورهای غربی به منظور اجتناب از مانع‌تراشی رژیم صهیونیستی در خصوص برگزاری انتخابات فلسطین در قدس اشغالی دریافت کرده‌اند.
پیشنهاد اروپایی به فلسطین
یک منبع سیاسی مطلع فاش کرد، رهبری سیاسی فلسطین پیشنهادات عدیده‌ای را از سوی کشورهای غربی به منظور اجتناب از مانع‌تراشی رژیم صهیونیستی در خصوص برگزاری انتخابات فلسطین در قدس اشغالی دریافت کرده‌اند.
به گزارش ایسنا، روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی به نقل از یک منبع سیاسی مطلع نوشت: پیشنهادات کشورهای غربی حقوق فلسطینی‌ها در این شهر اشغالی را نادیده می‌گیرد، در حالی‌که این شهر یکی از مناطق تحت اشغال از سال ۱۹۶۷ است و ممکن است رژیم صهیونیستی در آینده گام‌هایی در جهت الحاق شهر به اراضی اشغالی مورد نظرش بردارد.
در سایه تماس‌هایی که رهبری فلسطین با کمیته چهارجانبه صلح و طرف‌های تاثیرگذار در اتحادیه اروپا از جمله فرانسه، آلمان و انگلیس داشته مبنی بر این‌که نزد اسرائیل مداخله رسمی کنند تا دولت تل‌آویو را از مانع‌تراشی در مسیر برگزاری انتخابات و نامزد شدن‌ افرادی از این شهر اشغالی بازدارند، اما در مرحله اخیر پیشنهادات جایگزین عدیده‌ای از سوی این طرف‌ها ارائه شده که تنها تضمین‌کننده شرکت ساکنان قدس اشغالی در انتخابات است.
بحث اصلی در دیدارهای اخیر دیپلمات‌های غربی و رهبری فلسطین بررسی جایگزین‌هایی برای برگزاری انتخابات در زمان‌های مشخص شده بود و طرف فلسطینی در درخواست‌هایش از میانجی‌گران خواسته برای تمدید مشروعیت فلسطین و روی کار آمدن رهبران جدید منتخب فلسطینی تلاش کنند که مورد موافقت طرف‌های بین‌المللی واقع شده است.
فحوای دیدارهای رهبرانی از فلسطین از جمله مسؤولان فتح در زمینه طرح اروپایی است مبنی بر اینکه دفاتر دیپلماتیک خود را در قدس اشغالی بازکنند تا مردم این شهر اشغالی رای خود را به صندوق‌های رایی که در این کنسول‌گری‌ها قرار داده می‌شوند، بیندازند.
این پیشنهادات اما برای ساکنان قدس حق نامزدی و انجام تبلیغات انتخاباتی را تضمین نمی‌کنند و این مساله حقوق فلسطینی در برخورداری از این شهر به عنوان پایتخت کشور آتی فلسطین نادیده می‌گیرد.
این طرح اروپایی با مخالفت رهبران فلسطینی روبه‌رو شد آنها گفتند این طرح نگرانی و خطر سیاسی بزرگی است زیرا حق فلسطینی را در قدس به اثبات نمی‌رساند و رهبری فلسطین نمی‌خواهد روند رای‌گیری محرمانه و با فریب‌کاری در داخل مقرهای کنسولگری‌های غربی باشد.
دیپلمات‌های غربی همچنین در سایه اقدامات عملی اشغالگران درخصوص سرکوب هرگونه تجمع انتخاباتی و بازداشت نامزدهای شهر قدس در راس آنها نامزدهای جنبش فتح هیچ ضمانتی به طرف فلسطینی درباره توقف فعالیت‌های جاسوسی و امنیتی رژیم صهیونیستی در خصوص هرگونه فعالیت انتخاباتی در مرحله کنونی ندادند.
رهبری دولت اشغالگر با این اقدامات سرکوبگرانه می‌خواهد به رهبری فلسطین این پیام را مخابره کند که مقابل هرگونه فعالیت تبلیغات انتخاباتی در داخل شهر در چارچوب مقابله با موجودیت فلسطینی در قدس اشغالی خواهد ایستاد.
براساس اطلاعات واصله، رهبری فلسطین در سایه پیام‌های منفی اشغالگران مبنی بر عدم اعطای مجوز برگزاری انتخابات در قدس اشغالی طی یک یا دو روز آینده تصمیم نهایی درباره انتخابات را می‌گیرد و این مساله را به میانجی‌گران برای اعلام پاسخ نهایی رژیم صهیونیستی در این باره اطلاع می‌دهد.
کد مطلب: 148029
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *