۰
چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۵۲

پویش محله همدل در آستارا

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا از آغاز پویش‌های محله همدل و فصل بندگی به مناسبت ماه مبارک رمضان با محوریت مساجد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.
پویش محله همدل در آستارا
رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا از آغاز پویش‌های محله همدل و فصل بندگی به مناسبت ماه مبارک رمضان با محوریت مساجد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.
حجت الاسلام محمد مهدی حبیبی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: در ماه مبارک رمضان با مجوز ستاد مقابله با کرونای شهرستان ۵۰ مسجد در اوقات اذان ظهر و مغرب برای اقامه نماز با رعایت پروتکل های بهداشتی باز می شوند.
وی افزود: پویش محله همدل با هدف ایجاد نشاط، امید و تقویت خودباوری بین مردم اجرا می شود و افراد محلات با جمع آوری کمک های نقدی از خیران به آزادی زندانیان، توزیع بسته های معیشتی، توزیع افطاری ساده و پرداخت وام قرض الحسنه اقدام می کنند.
وی بیان کرد: اهالی مسجد می توانند تصاویر اقدامات خود را تا پایان ماه رمضان به نشانی www.ham-del.ir  ارسال کنند و به اقدامات ارزشمند هدایایی تقدیم خواهد شد.
حبیبی گفت: پویش فصل بندگی نیز تا پایان ماه مبارک رمضان با همکاری حوزه علمیه و اداره اوقاف در مساجد اجرا می شود و علما به تفسیر آیات قرآن با محوریت امیدافزایی و همدلی اقدام می کنند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا افزود: علما در ایام پیشگیری از کرونا به وظایف خود به خوبی عمل کردند و مشارکت در پخش اقلام بهداشتی، ضدعفونی معابر و تولید محتواهای دینی و مذهبی برای فضای مجازی از جمله آنها بود.
وی ادامه داد: رمضان جهاد اکبر است و علما این جهاد را در ابعاد مختلف برای مردم نشان می دهند و همکاری و همدلی متولیان امور فرهنگی در پیشبرد برنامه های ماه رمضان ضروری است.
وی گفت: مراسم شب های قدر با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در حیاط مساجد شهری و روستایی برگزار خواهد شد و خوشبختانه اهالی مساجد دستورالعمل ها را به خوبی رعایت می کنند.
شیوع ویروس کرونا در جهان خسارات جانی و مالی بر جا گذاشته و برای جلوگیری از ازدحام جمعیت و انتشار ویروس، در برنامه های اجتماعی و مساجد محدودیت هایی اعمال می شود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۱۱۰ مسجد در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.
کد مطلب: 148246
برچسب ها: آستارا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *