۰
سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۴۷

چالشهای پیش روی صداوسیما در انتخابات

رییس سازمان صداوسیما، در نشستی چالش های پیش روی این رسانه در ایام انتخابات و همچنین الزامات صداوسیما را تشریح کرد.
چالشهای پیش روی صداوسیما در انتخابات
رییس سازمان صداوسیما، در نشستی چالش های پیش روی این رسانه در ایام انتخابات و همچنین الزامات صداوسیما را تشریح کرد.
نهمین نشست منشور رسانه با شعار «رسانه ملی، حضور پرشور، انتخاب درست» به‌صورت مجازی و در ارتباط مجازی با ۹ مرکز در تهران و ۳۳ مرکز استانی صداوسیما برگزار شد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی صداوسیما، عبدالعلی علی عسکری، رئیس صداوسیما در ابتدای این همایش با گرامیداشت نام و یاد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: این روزها به‌واسطه اشتباه یا دسیسه، شاهد هجمه ناجوانمردانه دشمنان به شخصیت سردار دل‌ها هستیم، اما بااین‌حال او شجره‌ای طیبه است که گرچه به دست خبیث‌ترین انسان‌ها ترور شد، اما بار دیگر سر برمی‌آورد و در تحولات آینده کشور اثرگذار خواهد بود.
عملکرد صداوسیما در کرونا
علی عسکری با اشاره به تلاش جهادگرانه اهالی صداوسیما در ایام کرونا خطاب به همکاران خود در همه بخش‌ها، گفت: شما در این بحران سخت تلاش کردید و کارها را به زیبایی پیش بردید و موجب درخشش رسانه ملی شدید.
وی با اشاره به روند فعالیت صداوسیما از زمان پیدایش بیماری کرونا در کشور گفت: ستاد کرونا از همان لحظه اول در حوزه سیاسی تشکیل شد و من از همه همکارانم در معاونت سیاسی، خبرگزاری صداوسیما، شبکه خبر، باشگاه خبرنگاران، پخش اخبار سیما و همه خبرنگاران و گویندگان و سردبیران سازمان که در زمینه اطلاع‌رسانی در این خصوص تلاش کردند، قدردانی می‌کنم.
وی سپس از مدیران کل، مدیران و کارکنان همه معاونت‌های صداوسیما، ادارات کل و مراکز متعدد این رسانه قدردانی کرد و تلاش آن‌ها را ستودنی خواند.
رئیس صداوسیما با بیان اینکه پدیده کرونا در قرنی که گذشت، پدیده‌ای نادر بود که همه دنیا را درنوردید، گفت: در کنترل این بیماری که دارویی نداشت، اصلاح رفتار اجتماعی و سبک زندگی بسیار مؤثر بود؛ شاهد بودیم که سازمان صداوسیما نقش تعیین‌کننده‌ای در ایجاد سبک زندگی جدید در مواجهه با این بیماری و تبیین شیوه‌نامه‌های بهداشتی ایفا کرد.
وی افزود: این مهم بار سنگینی بر دوش رسانه ملی بود و سازمان صداوسیما متعهدانه و منصفانه وارد میدان شد و برای حفظ سلامت مردم تلاش کرد.
اولویت صداوسیما در انتخابات
علی عسکری با تأکید بر اینکه وظیفه صداوسیما برای مقابله با بیماری کرونا در زمینه‌های اطلاع‌رسانی، آموزشی و شبهه‌زدایی بود، گفت: کرونا در کنار تحریم‌ها، شرایط سخت و پیچیده‌ای برای مردم کشورمان ایجاد و آن‌ها را با معضل گرانی، مشکلات معیشتی و بیکاری مواجه کرد. در چنین فضایی وارد مرحله انتخابات می‌شویم؛ اما بار اصلی ایجاد شورونشاط انتخاباتی بر دوش رسانه ملی است.
وی با ابراز خرسندی از اخبار خوش تولید واکسن کرونا در کشور ابراز امیدواری کرد این بیماری هر چه زودتر مهار شود.
رئیس صداوسیما سپس به موضوع اصلی این همایش پرداخت و با تشریح اوضاع کنونی، مؤلفه‌های اثرگذار بر انتخابات، عملیات روانی دشمن، وظایف و چالش‌های پیش رو، به تبیین سیاست‌های تبلیغی رسانه ملی در این ایام پرداخت.
وی افزود: ما در ابتدای قرن جدید و در آغازین سال‌های دومین چهل‌سالگی انقلاب اسلامی هستیم و باید طرحی نو بنا بر منشور گام دوم انقلاب دراندازیم و ازاین‌رو برگزاری انتخاباتی شایسته و هم‌راستا با دیدگاه‌های انقلاب، امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بسیار مهم است.
رئیس صداوسیما انتخابات ریاست جمهوری را محملی برای ابراز وجود مردم در تعیین سرنوشت خود توصیف کرد و گفت: مشارکت مردم در انتخابات، حرکتی پویا و نماد مردم‌سالاری دینی در کشور ماست.
نقش اثرگذار ریاست جمهوری در آینده کشور
علی عسکری رئیس‌جمهور را اثرگذارترین فرد در تصمیم‌گیری برای آینده کشور خواند و گفت: همه سیاست‌های اجرایی و بودجه‌ای کشور در اختیار رئیس‌جمهور است و ریاست جمهوری از بعد داخلی، وظیفه ریل‌گذاری برای اداره کشور را عهده‌دار است. با انتخاب مدیریت‌های جدید، روحیات جدید و خلاقیت‌ها برای یافتن راه‌حل‌های جدید می‌تواند در ترسیم آینده‌ای درخشان اثرگذار باشد.
وی سپس به بُعد دیگر اهمیت انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و گفت: بعد دیگر بعد بین‌المللی انتخابات است و برگزاری انتخاباتی پرشور همراه با آرامش مظهر اقتدار یک کشور است و در تعامل آینده کشور در عرصه بین‌الملل بسیار مؤثر خواهد بود.
رئیس سازمان صداوسیما سپس به تبیین وضعیت کنونی کشور پرداخت و در ادامه با اشاره به شعار مقام معظم رهبری برای سال ۱۴۰۰ گفت: رهبر معظم انقلاب به علت استمرار اقتصاد مقاومتی، امسال را سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» نامیده‌اند. این به معنای آن است که حمایت و پشتیبانی از تولیدکننده حق اوست و رسانه ملی باید در این زمینه برنامه‌سازی کند.
شرایط جدید پیش روی صداوسیما
وی از تغییرات ساختار ارتباطاتی در جهان با تحولات حوزه رسانه و شبکه‌های نوین یاد کرد و گفت: این تغییرات شرایط جدیدی را پیش روی رسانه ملی نهاده است، چراکه رسانه ملی در همه زمینه‌ها باید قانونی عمل کند؛ اما قاعده‌مندی خاصی در فضای مجازی وجود ندارد و همین امر، ابهامی را در شرایط تبلیغات انتخاباتی ایجاد کرده است.
رئیس صداوسیما از عصر کنونی به‌عنوان عصر «پسا حقیقت» و استفاده از «حقایق جایگزین» یاد کرد و گفت: پس از مناظره دونالد ترامپ با هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶ در تحقیقی روشن شد که ۷۰ درصد محتوای ادعاهای ترامپ و ۲۷ در صد محتوای سخنان کلینتون، دروغ بوده است.
وی افزود: عصری که ما در آن هستیم، متأسفانه دوره‌ای است که دروغ در آن رواج دارد، ضمن اینکه فضای مجازی به این فضا دامن می‌زند و مرز دروغ و واقعیت را ابهام‌آلود می‌کند.
کد مطلب: 148788
برچسب ها: صدا و سیما
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *