۰
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۱
معاون وزیر خارجه آمریکا:

در مذاکرات وین راه طولانی در پیش است

معاون وزیر خارجه آمریکا با اشاره به پیشرفت‌های حاصل شده در مذاکرات وین گفت: هنوز راه بسیاری برای رسیدن به نتیجه این پیشرفت‌ها باقیست.
در مذاکرات وین راه طولانی در پیش است
معاون وزیر خارجه آمریکا با اشاره به پیشرفت‌های حاصل شده در مذاکرات وین گفت: هنوز راه بسیاری برای رسیدن به نتیجه این پیشرفت‌ها باقیست.
به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اندیشکده آتلانتیک، که با وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا مصاحبه کرده بود، وی طی اظهاراتی با اشاره به مذاکرات برجام در وین گفته است که: در مذاکرات وین که هم اکنون نیز در حال برگزاری است برای اجرای کامل برجام توسط همه طرف‌ها پیشرفت‌هایی حاصل شده، اما هنوز راه درازی برای به نتیجه رسیدن آن باقی مانده است.
این مقام آمریکایی از تلاش کشور‌های اروپایی در جهت ایجاد فضای مناسب برای ورود مجدد آمریکا به برجام و مبنا قرار دادن آن برای رسیدن به توافقی طولانی‌تر، قوی‌تر برای پرداختن به همه مسائل مرتبط با ایران که سبب ایجاد نگرانی می‌شود، همانند رفتار این کشور در منطقه، موشک‌های بالیستیک، تجارت تسلیحاتی و سوابق حقوق بشری در داخل و خارج کشور تشکر کرد.
وی همچنین به پیشرفت حاصل شده در مذاکرات وین اشاره کرد و گفت: امیدواریم آمریکا بتواند به تفاهمی در مذاکرات وین دست پیدا کند تا از این جهت نیز بتوان توافق فنی صورت گرفته میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را که در پایان ماه جاری میلادی منقضی می‌شود را تمدید کرد.
شرمن با اشاره به انتخابات ایران افزود: آمریکا امیدوار است تا بتواند به تفاهماتی دست یابد که تا برگزاری انتخابات ایران در ماه ژوئن پایدار باشد.
سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی در مذاکرات وین پس از نشست روز جمعه کمیسیون مشترک برجام گفت: آنچه که می‌توان از این جلسه استنباط کرد، جدیت همه طرف‌ها برای رسیدن به یک راه حل و احیای مجدد برجام است. این را در همه هیأت‌ها می‌شد مشاهده کرد و هر کدام به نوعی در جلسه اول این موضوع را به نوعی بیان کردند.
وی همچنین گفت‌: اخباری که از سمت آمریکایی‌ها به ما منتقل می‌شود این است که آن‌ها هم برای بازگشت به برجام جدیت دارند و تا این لحظه اعلام آمادگی کرده‌اند که بخش بزرگی از تحریم‌های خودشان را بردارند. البته از نظر ما هنوز کامل نیست و به همین دلیل مذاکرات ادامه می‌یابد تا وقتی به همه خواسته‌های خودمان در این زمینه برسیم.
خبرگزاری رویترز نیز به نقل از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: بایدن می‌گوید که او معتقد است ایران در مذاکرات وین جدی است، اما مشخص نیست که این جدیت تا چه حد است. این که تا چه اندازه ایرانی‌ها بخواهند اقدام کنند و این جدیت تا چه اندازه است، موضوع متفاوتی است.
جنیفر ساکی سخنگوی کاخ سفید با اشاره به اینکه مذاکرات غیرمستقیم با ایران در وین طولانی خواهد بود، مدعی شد که اگر ایران برای بازگشت به تعهدات خود در برجام آمادگی داشته باشد، تحریم‌ها لغو می‌شود.
وی گفت: مذاکرات غیر مستقیم با ایران طولانی خواهد بود، اما طی هفته‌های گذشته نشانه‌های مثبتی را شاهد بوده ایم.
از سوی دیگر نیز، خبرنگار وال استریت ژورنال در وین با انتشار پیامی به نقل از یک دیپلمات ارشد اروپایی از طولانی‌تر بودن دور چهارم مذاکرات برجامی در وین اتریش خبر داد.
کد مطلب: 149623
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *