۰
چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۰۶

سایت آژانس انرژی اتمی هک شد

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی موسوم به «IAEA» از ربوده شدن اطلاعات مربوط به یکی از سرورهای قدیمی این سازمان توسط گروهی از هکرهای ناشناس خبر داد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل روز گذشته، سه‌شنبه، اعلام کرد که اطلاعاتی از یکی از سرورهای قدیمی این سازمان در یک وب‌سایت متعلق به گروهی از هکرها منتشر شده است.
بر اساس این گزارش، این اطلاعات ربوده شده به همراه یک بیانیه از جانب گروه هکرها بر روی وب‌سایتی به چاپ رسیده بود که در آن بیانیه خواستار تحقیق درباره فعالیت‌های هسته‌ای اسرائیل شده بود.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که هکرها برخی از جزئیات اطلاعات تماس کارشناسانی که با آژانس همکاری داشتند را فاش کرده‌اند اما هنوز مشخص نیست که چه گروهی پشت این حمله بودند.
یکی از دیپلمات‌های غربی اعلام کرد که داده‌‌های ربوده شده شامل اطلاعات مرتبط با اقدامات محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نبوده است.
هکرها تعداد زیادی از آدرس‌های ایمیل را در وب‌سایتی منتشر کرده بودند و از افرادی که این ایمیل‌ها به آنها تعلق داشت، خواستند تا بیانیه‌ای را که خواستار تحقیقات شفاف درباره رأکتور هسته‌ای «دیمونا» اسرائیل بود را به امضا درآورند.
بر اساس این گزارش، این بیانیه به تاریخ ۲۵ نوامبر (۵ آذرماه) بوده است اما سخنگوی سازمان انرژی اتمی روز سه شنبه (۸ آذر) درباره درز این اطلاعات گزارش داد.
کد مطلب: 14990
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *