۰
دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۳

توزیع سیمان با قیمت مصوب

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به اینکه توزیع سیمان در استان ساماندهی شده است گفت: ۲۸ عامل معتمد در خوزستان کار توزیع و عرضه سیمان را با قیمت مصوب را انجام می‌دهند.
توزیع سیمان با قیمت مصوب
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به اینکه توزیع سیمان در استان ساماندهی شده است گفت: ۲۸ عامل معتمد در خوزستان کار توزیع و عرضه سیمان را با قیمت مصوب را انجام می‌دهند.
به گزارش ایرنا امیر حسین نظری روز دوشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در اهواز بیان کرد: سه شرکت سیمان کارون با تولید یکهزار و ۵۰۰ تن، سیمان بهبهان با تولید ۵۰۰ تن و سیمان خوزستان با تولید پنج هزار تن، به صورت روزانه سیمان خوزستان را تامین می‌کنند.
وی گفت: برای عاملان معتمد تعیین شده در خوزستان سهمیه بیشتری در نظر گرفته می‌شود تا قیمت سیمان در استان تعدیل و مشکلی در این بخش نداشته باشیم.
نظری بیان کرد: با ساماندهی توزیع سیمان در خوزستان قیمت هر کیسه سیمان در تمامی استان زیر۴۰۰ هزار ریال است و با توجه به اینکه قیمت حمل و نقل سیمان بر اساس تن کیلومتر است، قیمت در شهرستان هایی که از کارخانه‌های تولید سیمان دورتر باشند به دلیل افزایش قیمت حمل و نقل گران تر است.
رییس سازمان صمت خوزستان با بیان اینکه قرار بود تا برای رصد توزیع و عرضه سیمان در خوزستان این کالا در سامانه ساتکا ثبت شود ادامه داد: به دلیل اینکه سیمان جزو کالاهای اساسی نیست نمی‌توان این کالا را در سامانه ساتکا ثبت کرد.
دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز نیز در این نشست با اشاره به اینکه با همکاری خوب شرکت‌های تولید روغن، کمبود روغن خوراکی در خوزستان وجود ندارد بیان کرد: قیمت روغن خوراکی مایع و جامد با تصویب دولت به ترتیب تا ۳۵ و ۳۰ درصد افزایش یافته اما در مجموع کالاهای اساسی در مواردی با ثبات قیمت و یا با افت قیمت همراه بوده‌اند.
ابوالقاسم کوره چینی افزود: در تامین شکر نیز مشکلی در خوزستان وجود ندارد اما ۲ نرخی بودن این کالا باعث شده تا در بازار اختلال ایجاد شود و سودجویان و دلالان از این فاصله قیمتی سوء استفاده کنند.
وی با اشاره به افزایش قیمت برنج تولید داخل بیان کرد: برنج تولید داخل تا ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته است که پیش بینی می‌شود امسال با کاهش سطح کشت شلتوک به دلیل کمبود آب، افزایش بیشتری یابد اما قیمت برنج خارجی و وارداتی تغییری نداشته است.
سازمان صمت خوزستان سه کارخانه تولید سیمان در استان را ملزم کرده است تا روانه هشت هزار تن سیمان در استان توزیع کنند.
طبق اعلام سازمان صمت خوزستان به دلایلی همچون کاهش تولید سیمان در برهه‌ای از زمان ناشی از قطعی گاز کارخانه تولید سیمان در استان و نیز افزایش صادرات، و ورود سودجویان در این بخش قیمت این کالا در استان افزایش یافت که با ورود بازرسان این سازمان و دستگاه‌های ناظر و ساماندهی مسیر توزیع این کالا در استان، بازار آن از آرامش نسبی برخوردار شد.
کد مطلب: 150965
برچسب ها: سیمان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *