۰
چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۷

پیش‌بینی افزایش خودروهای برقی

شرکت خودروسازی فورد هم زمان با افزودن میلیاردها دلار به سرمایه گزاری پیشین در زمینه ساخت و تولید خودروهای باتری دار و برقی، پیش بینی کرد تا ۲۰۳۰ نزدیک به ۴۰ درصد فروش جهانی اش به این گونه خودروها اختصاص یابد.
پیش‌بینی افزایش خودروهای برقی
شرکت خودروسازی فورد هم زمان با افزودن میلیاردها دلار به سرمایه گزاری پیشین در زمینه ساخت و تولید خودروهای باتری دار و برقی، پیش بینی کرد تا ۲۰۳۰ نزدیک به ۴۰ درصد فروش جهانی اش به این گونه خودروها اختصاص یابد.
به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا؛ بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.
دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.
اکنون بیش از ۲۰۰ برند مختلف به فروش انواع مدل های برقی شده در چین مشغول هستند که از مشهورترین آنها می توان به تسلا، ب ام و، فولکس واگن، دایملر، فورد، جنرال موتورز، نیسان و میتسوبیشی اشاره کرد.
چین اکنون بیش از پنج میلیون و ۶۴۰ هزار دستگاه خودروی برقی و با انرژی جدید در اختیار دارد و در این زمینه پیشروست. تلاش دولتمردان القای این فرهنگ به مردم است که استفاده بیشتر از این خودروها برای حل و فصل مشکلات اقلیمی و زیست محیطی و بهبود و افزایش قابلیت های صنعتی مفید فایده است.
آمار انجمن خودروسازی چین نشان می دهد در سال ۲۰۱۸ میلادی در این کشور یک میلیون و ۲۷۰ هزار دستگاه خودروی برقی تولید و یک میلیون و ۲۵۰ هزار دستگاه از آنها به فروش رسیده که این ارقام در مقایسه با یک سال قبل از آن ۶۰ درصد رشد داشته است.
در سه ماه اول سال ۲۰۱۹ میلادی نیز بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه از خودروهای برقی و انرژی جدید موسوم به «ان یی وی» تولید و به همین میزان نیز فروش به ثبت رسیده است که این ارقام در مقایسه با دوره مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی رشدی ۱۰۰ درصدی نشان می دهد.
دولت چین نیز با هدف کاهش مصرف سوخت های فسیلی به ویژه بنزین و همچنین مبارزه با تغییرات اقلیمی، تولید و استفاده گسترده از خودروهای برقی را در دستور کار قرار داده به طوری که شرکت های بزرگ و معتبر خودروسازی جهان هم در حال رقابت برای کسب سهم خود از این بازار بزرگ هستند.
یکی از اصلی ترین دغدغه های مردم چین این روزها بدی آب و هوا در شهرها و استان های مختلف است و یکی از راهکارهای کاربردی و موثر دولت برای متوقف کردن این تحولات نامطلوب اقلیمی تولید و استفاده گسترده تر از خودروهای برقی است.
افزون بر این به دلیل آنکه چین بزرگترین مصرف کننده نفت و مشتقات سوختی در جهان محسوب می شود، تولید این خودروها می تواند مقرون به صرف باشد و این کشور نیز با این اقدام قادر است بسیاری از مشکلات زیست محیطی و آب و هوایی را حل کرده و جانی تازه به صنایع خودروسازی بدهد.
حمایت های دولت از صنایع خودروسازی برای ساخت خودروهای جدید برقی و با منابع جدید انرژی و اطمینان دادن به مشتریان برای استفاده بیشتر از آنها باعث شده است تا صنعت خودروسازی چین با تحولاتی شگرف مواجه شود.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس؛ این در حالیست که تا آوریل سهم خودروهای برقی فورد در ایالات متحده که بزرگ ترین بازار فروش این شرکت به شمار می رود، تنها ۱.۲ درصد کل فروش آن بوده است.
به این ترتیب کل سرمایه گذاری فورد در این زمینه هم زمان با آغاز همکاری با شرکت نوآوری اس کی کره برای توسعه و تولید انواع باتری خودرو، به نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار خواهد رسید.
این شرکت همچنین پیش بینی کرده تا پایان امسال نزدیک به یک میلیون دستگاه خودرو دارای توانایی به روز رسانی نرم افزار از طریق اینترنت تولید کند، به گونه ای که تا ژوئیه ۲۰۲۲ (تابستان سال آینده)، شمار خودروهایش با این توانایی از تسلا فراتر رود.
فورد اکنون تنها یک مدل خودروی تمامی برق شاسی بلند به نام "موستانک ماخ ایی اس یو وی" تولید می کند، اما تا بهار آینده وانت تمام برقی اف - ۱۵۰ و یک ون باتری دار بزر گ بازرگانی عرضه خواهد کرد.
وانت های سری اف فورد، پرفروش ترین خودرو در سراسر ایالات متحده به شمار می رود.   فورد چند روز پیش اعلام کرد که قصد سرمایه گذاری مشترک با اس کی اینوویشین کره جنوبی برای ساخت ۲ کارخانه در شمال آمریکا برای ساخت باتری برای نزدیک به ۶۰۰ هزار دستگاه خودروی برق در سال تا میانه دهه کنونی دارد که آغاز برنامه فورد برای ادغام بخش های اصلی زنجیره عرضه خودروی برقی آن به شمار می رود.
این ۲ شرکت با وجود امضای تفاهمنامه، هنوز جزئیات ساختار مالکیت و مکان کارخانه هایشان را مشخص و تعیین نکرده اند.
بهای سهام فورد که در سال ۲۰۲۱ تاکنون بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته، تنها در معاملات امروز پیش از آغاز به کار بازار معاملات سهام نیویورک با افزایش ۲.۲ درصدی به ۱۳ دلار و ۹ صدم سنت رسید.
کد مطلب: 151165
برچسب ها: خودروسازی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *