۲
۰
جمعه ۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۷

پلمپ یکی از صرافی های معروف تهران

در روزهای سیاه بورس که شاهد افت قابل توجه شاخص ها و قرمز شدن جداول و شیب تند نزولی ارزش سهام ها هستیم.
پلمپ یکی از صرافی های معروف تهران
در روزهای سیاه بورس که شاهد افت قابل توجه شاخص ها و قرمز شدن جداول و شیب تند نزولی ارزش سهام ها هستیم، بسیاری از سرمایه گذاران، صرافی کریپتولند را به عنوان انتخاب نخست خود در نظر گرفته و با خرید ارزهای دیجیتال، دارایی خود را در این صرافی به امانت گذاشتند تا از رشد ارزش این نوع ارزها بر ارزش سرمایه ریالی خود بیفزایند که پلمپ این صرافی به جرم اختلال در نظام اقتصادی کشور و دستگیری مدیر آن از سوی مرجع قضایی، شوک غیر منتظره ای را به سرمایه گذاران از بابت از دست رفتن احتمالی سرمایه ها و زیان انباشته عدم کارکرد حساب دیجیتالی آنها وارد کرد.

در مراجعات مردم به محل صرافی در برج نگار، «عبدی» نماینده دادستان با حضور در محل ضمن تاکید بر اینکه تمامی پول ها و دارایی سرمایه گذاران محفوظ مانده است، وظیفه قانونی و انسانی مرجع قضایی را حفظ سرمایه ها دانست و قول داد دارایی مردم چه به صورت ریالی و چه ارز دیجیتال پس از طی فرآیندهای لازم، برگشت داده خواهد شد.
وی ضمن توضیح برخی جزئیات، گفت: طی صحبت های انجام شده با بازپرس، امیدوار هستیم قبل از برگزاری دادگاه و رسیدگی به تخلفات موجود، اموال مردم به آنها بازگردانده شود.
نماینده دادستان تصریح کرد: ظرف سه روز، ۲۶ هزار درخواست کاربران از طریق سایت گرداب ثبت شده و در حال تطابق اطلاعات اعلامی و موجود در حساب ها هستیم. 
وی در توضیح دلایل بازداشت مدیر صرافی کریپتولند، ادعا کرد: متاسفانه مدیر صرافی از روز اول با ما همکاری نکرد. وی شریک خارجی دارد و نگران سرمایه شما و انتقال این سرمایه بودیم؛ لذا به دلیل پیشگیری از جرم و بر مبنای مدارکی که وجود داشت، اقدام به بازداشت وی و شرکای داخلی وی شد. 
نماینده دادستان خاطرنشان کرد: نگران بودیم کیف پول اصلی که در اختیار وی بود از بین برود، ضمن اینکه تمامی واریزها و برداشت ها از حساب وی بوده است. به دلیل فشارهای شما از بابت انجام ‌تبادلات، مجبور شدیم سایت را ببندیم. زیرا حساب های بلوکه بسیار زیاد شده و این در شرایطی بود که مدیر سایت در بازداشت به سر می‌برد و امکان تایید واریزی ها و برداشت ها وجود نداشت.
وی درباره دلایل اصلی بازداشت مدیر صرافی کریپتولند گفت: این بازداشت از بابت صرافی نبود بلکه وی بدون‌ پشتوانه اقدام به فروش "توکن" کرده است و اصولا بسیاری از سرمایه گذاران بدون برخورداری از دانش کافی و در شرایطی که حوزه اقتصاد ملتهب است و تحت فشار بورس، به دلیل جبران ضررهای بورس با سرچ در گوگل، در کریپتولند که از مجوزهای لازم نیز برخوردار نیست در اصل ریسک و سرمایه گذاری کردند.
نماینده دادستان با بیان اینکه پیگیری های لازم از درگاه و شرکت واسط انتقال مالی نیز در حال انجام است، یادآور شد: مدیر صرافی در ابتدا همکاری نکرد و بخشی از سرورها خارج از کشور بود، لذا ما نمی توانستیم با دارایی شما ریسک کنیم. 
عبدی افزود: شما با پر کردن فرم در سایت گرداب، مطالبه اموال خود را نموده اید و ارسال این فرم ها به معنی شکایت از مدیر صرافی نیست. پول شما بر جای خود باقی و حوزه شما صرافی است. تمام تلاش ما بازگرداندن ریال به ریال و همچنین رمز ارزهاست. هر آنچه داخل پروفایل خود داشتید، به همان شکل محفوظ است و برگردانده خواهد شد. حتی یک نفر از شما هم برای ما ارزش دارد و اینک ۲۶ هزار درخواست دریافت کرده ایم و در حال بررسی هستیم.
کد مطلب: 151264
برچسب ها: صرافی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


مهدی
Netherlands
تو رو قرآن زودتر کاری کنید و به داد مردم برسید آخر این کشور با اینهمه شهید مگر مردمش چه گناهی کردند که دائم باید سرمایه و زندگیشان نابود شود و مسئولین هم هیچ اقدام مثبتی در جهت حفظ سرمایه مردم نکنند؟
ابر اهیم سیدزاده
Iran, Islamic Republic of
ای کاش قبل از دستگیری بگونه ای عمل میشد که اول پول مردم برگشت داده می شد بعد دستگیر میشد.