۰
جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۳۷

مذاکرات هسته ای ایران و روسیه

محمد مهدی آخوندزاده معاون حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای انجام دیدار دو روزه و رایزنی با مقامهای روس به مسکو رفت.
به گزارش خبرآنلاین، محمد مهدی آخوندزاده معاون حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه در باره برنامه هسته ای تهران گفت و گو کردند.
بنا بر خبری که وزارت امور خارجه روسیه منتشر کرده است آخوندزاده و ریابکوف روز پنجشنبه در این دیدار بطور گسترده و مشروح در باره وضعیت پیرامون برنامه هسته ای ایران و چشم انداز مذاکرات آتی این کشور با گروه ۱+۵ تبادل نظر کردند.
دو طرف همچنین در خصوص کنفرانس بین المللی خاورمیانه عاری از سلاح های کشتار جمعی و تسلیحات حامل آنها که برگزاری آن به سال ۲۰۱۳ موکول شده است و نیز کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی به گفت و گو پرداختند.
مسایل مهم منطقه ای و بین المللی مورد علاقه دو کشور از دیگر محورهای مورد گفت وگوی آخوندزاده و ریابکوف بوده است.
روسیه از حل و فصل مسالمت آمیز سوء تفاهمات موجود پیرامون فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران از راه مذاکره حمایت می کند و بر ضرورت برگزاری دور جدید مذاکرات میان ایران و گروه ۱+۵ تاکید دارد.
ˈسرگئی ریابکوفˈ معاون وزیر امور خارجه روسیه که به تازگی در رایزنی های مدیران سیاسی وزارت خارجه کشورهای عضو گروه ۱+۵ در بروکسل شرکت کرده بود در گفت و گو با خبرنگاران روس بر لزوم پرهیز از فشار و تهدید ایران تاکید کرد.
مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه هشدار داد: تهدید به اقدام قهرآمیز علیه ایران موجب اختلال و بهم خوردن مذاکرات ۱+۵ با این کشور می شود و این امر فوق العاده نگران کننده می باشد.
وی افزود: تهدید به حمله و اعمال تحریم ها در باره این کشور که بطور دائم به گوش می رسد باعث پیچیده شدن اوضاع شده است.
وی افزود:ما به توضیح عواقب این سیاست در گفت و گو با طرفداران اتخاذ اقدامات افراطی نسبت به ایران ادامه خواهیم داد.
کد مطلب: 15144
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *