۰
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۶

گمانه‌زنی‌ها درباره کناره‌گیری نامزدها

کناره‌گیری نامزدها به نفع گزینه‌ رای‌آور موضوع بسیاری از تحلیل و گمانه‌زنی‌های سیاسی در شبکه‌های اجتماعی است. برخی نامزدها هم می‌کوشند حمایت تشکل‌های متبوع خود را به دست آورند.
گمانه‌زنی‌ها درباره کناره‌گیری نامزدها
کناره‌گیری نامزدها به نفع گزینه‌ رای‌آور موضوع بسیاری از تحلیل و گمانه‌زنی‌های سیاسی در شبکه‌های اجتماعی است. برخی نامزدها هم می‌کوشند حمایت تشکل‌های متبوع خود را به دست آورند.
به گزارش گروه داده کاوی ایرنا، فضای مجازی در هفته‌های منتهی به انتخابات به یکی از اصلی‌ترین عرصه‌های فعالیت نامزدها، رسانه‌ها و کاربران برای اعلام نظر در خصوص انتخابات ۱۴۰۰ تبدیل شده است. کاربران در فضای مجازی به اظهار نظر در خصوص مسایلی چون مشارکت در انتخابات می‌پردازند و چهره‌های مختلف جریان‌های سیاسی در شبکه‌هایی نظیر توییتر و کلاب هاوس به صریح‌ترین شکل مورد نقد و تحلیل قرار می‌گیرند.
گروه داده کاوی ایرنا در گزارش‌های مستمر خود و در فاصله ۱۷ روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری، پربازدیدترین محورهای مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی را مورد رصد قرار می‌دهد. این گزارش بر اساس رصد پست‌های پر بازدید تلگرامی و توییت‌های پرلایک در بازه زمانی ۱۱ صبح  دوشنبه دهم خرداد تا ۱۱ صبح سه شنبه یازدهم خرداد ماه جمع بندی شده است.
تلگرام و معادلات حمایت یا کناره‌گیری نامزدها
به نوشته یک کانال تلگرامی، به منظور رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اخذ اثر انگشت در روزی رای گیری ممنوع است. همچنین تاکید شده رای دهندگان حتی الامکان از خودکار شخصی استفاده کنند.
درخواست محسن مهرعلیزاده نامزد اصلاح طلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان مورد توجه کانال های محتلف تلگرامی قرار گرفت. یک کانال تلگرامی در این باره نوشت: مهرعلیزاده می‌خواهد نماینده اصلاحات باشد. محسن مهرعلیزاده، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم طی نامه ای به بهزاد نبوی خواستار حضور در نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان و ارائه برنامه های خود برای ریاست جمهوری شد.
در این ارتباط یک کانال تلگرامی اصولگرا به نقل از آذر منصوری سخنگوی جبهه اصلاحات ایران در خصوص درخواست مهرعلیزاده آورد: این درخواست به جبهه ارسال شده اما هنوز در دستور کار قرار نگرفته است، نظر جبهه اصلاحات کماکان بر همان کاندیدا نداشتن در انتخابات پیش رو است.
از سوی دیگر یک کانال تلگرامی منتسب به اصولگرایان در بازنشر گمانه‌زنی فرارو درباره احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از یک کاندیدای نزدیک به این جریان  نوشت: با وجود اینکه جبهه اصلاحات ایران اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری نامزدی ندارد، اما پس از گذشت چند روز تلاش های برای متقاعد کردن اصلاح طلبان برای حمایت از یک نامزد در جریان است.
به گزارش این کانال، محسن مهرعلیزاده طی نامه‌ای از رئیس جبهه اصلاحات درخواست کرد تا با حضور در این جبهه سیاسی، برنامه‌های خود را به سمع اعضای آن برساند. با این حال زمزمه های حمایت برخی گروه های جبهه اصلاحات از مهرعلیزاده و یا همتی مطرح است. گفته می شود حزب ندای ایرانیان از همتی حمایت می کند. از طرف دیگر برخی اعضای حزب کارگزاران نیز بحث حمایت از همتی را پیش کشیده اند. در دو روز اخیر شانس همتی برای اینکه مورد حمایت نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان قرار گیرد بیشتر شده است.
کد مطلب: 151634
برچسب ها: انتخابات
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *