۰
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۴

لزوم حفاظت از محیط زیست

فرماندار لنگرود، با بیان اینکه در کنار توسعه امور عمرانی و زیربنایی باید محیط زیست حفظ شود، گفت: اگر محیط زیست حفظ شود و زندگی و معیشت و کشاورزی مردم حفظ می شود.
لزوم حفاظت از محیط زیست
فرماندار لنگرود، با بیان اینکه در کنار توسعه امور عمرانی و زیربنایی باید محیط زیست حفظ شود، گفت: اگر محیط زیست حفظ شود و زندگی و معیشت و کشاورزی مردم حفظ می شود.
رحیم حیدری در جلسه مدیریت پسماند شهرستان لنگرود، ۱۶ لغایت ۲۲ خرداد را مصادف با هفته محیط زیست دانست و اظهار کرد: امروز ضرورت حفاظت از محیط زیست در همه کشورها احساس می شود.
وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و ارتباط شیوع بیماری ها با تخریب محیط زیست، افزود: درباره کرونا نکات ناشناخته زیادی وجود دارد و قطعا بی تفاوتی نسبت به محیط زیست کروناهای آینده را به دنبال خواهد داشت و آسیبش متوجه انسان است لذا نباید در برابر محیط زیست غیرمسئولانه رفتار کنیم.
فرماندار لنگرود، با بیان اینکه در کنار توسعه امور عمرانی و زیربنایی باید محیط زیست حفظ شود، تصریح کرد: نیازمند برنامه ریزی ادارات حفاظت محیط زیست برای جلوگیری از ورود آلاینده های صنعتی به محیط زیست هستیم؛ در واقع مجموعه های آلاینده باید در مدت زمان معین به سمتی بروند که دیگر به محیط زیست آسیب نرسانند و با نصب تجهیزات لازم از آلایندگی جلوگیری کنند.
حیدری، ضمن قدردانی از اقدام شهرداری در محصور کردن تالاب کیاکلایه و جلوگیری از آلودگی آن، عنوان کرد: نیازمند همکاری دستگاه های متولی در حفاظت از اراضی تالابی هستیم؛ متاسفانه شاهد تصرف یکی از تالاب های ۷۰۰ هکتاری شهرستان هستیم که در معرض خطر قرار دارد. این منطقه تالابی یک ذخیره بزرگ آبی برای مردم منطقه محسوب می شود که در حال از بین رفتن است.
وی از دستگاه های متولی همچون منابع طبیعی، آب منطقه ای، حفاظت محیط زیست و جهاد کشاورزی خواست نسبت به حفظ این تالاب اقدام کنند و متذکر شد: اگر محیط زیست حفظ شود و زندگی و معیشت و کشاورزی مردم حفظ می شود.
فرماندار لنگرود، برداشت بی رویه از رودخانه ها را موجب از بین رفتن محیط زیست و تخریب سردهنه ها دانست و عنوان کرد: باید با ایجاد کف بندهای مناسب و سردهنه های دائمی کمک کنیم تا رودخانه با آوردهای بالادست خودش را احیا کند.
حیدری، با بیان اینکه تاکنون مزارع شالیکاری شهرستان لنگرود مشکل آب نداشتند، اظهار کرد: از دو هفته آینده نیاز آبی مزارع برنج به پایان می رسد و فصل ریشه دوانی و گلدهی شالیزارها فرا می رسد؛ امیدواریم سال زراعی جاری را به خوبی پشت سر بگذاریم.
وی در ادامه از شهرداری ها خواست شرکت های مجاز حمل پسماند را معرفی کنند و یادآور شد: حمل بدون پوشش پسماند موجب پخش شدن در محیط می شود.
فرماندار لنگرود، با اشاره به آسیب زایی گیاه سنبل آبی برای منابع آبی و اراضی تالابی، خاطرنشان کرد: علیرغم پاکسازی رودخانه ها و تالاب ها، مجددا شاهد پُر شدن برخی از مناطق با این گیاه مهاجم هستیم لذا به زودی با همکاری دستگاه های متولی و سازمان های مردم نهاد پاکسازی عمومی رودخانه ها را آغاز خواهیم کرد؛ البته بیشتر باید مردم را دخیل کنیم که نسبت به این گونه مهاجم و ضرورت حفاظت از محیط زیست آگاهی پیدا کنند.
وی از شهروندان خواست از ریختن زباله در حاشیه تالاب کیاکلایه خودداری کنند و گفت: ائمه جمعه و کارشناسان حفاظت محیط زیست با کمک رسانه ها به تبیین اهمیت محیط زیست بپردازند. همچنین آموزش روستاییان جهت مدیریت پسماند در دستور کار قرار دارد.
کد مطلب: 151998
برچسب ها: محیط زیست
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *