۰
چهارشنبه ۹ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۱۵

نصب دوربین مداربسته در مناطق حفاظتی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از نصب ۲۰ دوربین مداربسته در مناطق حفاظت شده محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
نصب دوربین مداربسته در مناطق حفاظتی
 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از نصب ۲۰ دوربین مداربسته در مناطق حفاظت شده محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
سید اسدالله هاشمی در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، آموزش و فرهنگ سازی را شاه کلید موفقیت در هر کار دانست و افزود: معتقدیم تنها راه نجات و حفظ محیط زیست فرهنگ سازی است و نگاه فانتزی آفتی برا محیط زیست است.
وی انعقاد تفاهمنامه با تشکل های محیط زیستی را نخستین در استان دانست و اظهار کرد: برای نخستین بار با تشکل ها زیست محیطی مردم نهاد، انعقاد تفاهمنامه و قرارداد صورت گرفت تا در حوزه آموزش جوامع محلی، کمک به اطفاء حریق  جنگل یاریگر محیط زیست استان باشند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش چشم گیر آموزش محیط بانان، تصریح کرد: آموزش حقوقی و تخصصی محیط بانان در این چند سال بی سابقه بوده است و محیط بانی نداریم که بدون آموزش باشد.
هاشمی کمبود محیط بان برای استان را یاد آور شد و عنوان کرد: استان با کمبود محیط بان مواجهه است اما برای نخستین بار، با همکاری دانشگاه یاسوج با نصب ۲۰ دوربین مدار بسته سعی کرده ایم با هوشمند سازی مناطق تا حدودی مشکل کمبود محیط بان را حل کنیم، گرچه سالانه ۷ محیط بان به استان اضافه می شود.
وی ادامه داد: دوربین های نصب شده در مناطق به آتش سوزی، صدای اره برقی، شلیک گلوله حساس بوده و حتی قادرند تصاویر متخلفین احتمالی شکار و صید را ضبط کرده و بصورت آنلاین به مرکز پایش در اداره کل منتقل کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت ۲۲ تصویر از پلنگ در ۱۴ هزار هکتار دنا را بی نظیر دانست و خاطرنشان کرد: با کمک سید جواد هادی اصل مستند ساز و فعال محیط زیستی ۱۸ قلاده از این پلنگ ها شناسنامه دار شدند و درصددیم که بخش اعظمی از مناطق که هنوز باقی مانده است را نیز پایش کنیم که قطعا با تراکم بالای پلنگ در دنا مواجهه خواهیم شد.  
هاشمی گفت: شناسنامه دار کردن پلنگ بدین معنی است، همانگونه که هر انسان اثر انگشت به خود را دارد پلنگ ها از نظر نوع خال خاص هستند و هرگز پلنگی پیدا نخواهد شد که خال های یکسانی داشته باشند.
در ادامه این نشست، وی آتش سوزی را بلای جنگل های بلوط دانست و افزود: ۴۰ درصد از آب شیرین کشور توسط جنگل ها زاگرس تامین می شود اما متاسفانه در سال های اخیر شاهد آتش سوزی هایی هستیم که در حال نابودی این سرمایه های عظیم هستند.
همچنین، امیر رئوف مدیرکل صدا و سیما مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به اصل موضوع واقفیم، نقش رسانه ها در حفظ محیط زیست بسیار تاثیر گزار خواهد بود و مسئولیت ما در این راه بسیارخطیر و بالاست .
وی اظهار کرد: تعصب مردم استان به خاک آب و جنگل استان بسیار بالا و ستودنی است، معتقدم بخش اعظمی از مشکلات ما در فرهنگ سازی مرتفع خواهد شد.
به گزارش ایسنا، احمد پور معاون خبر صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست بیان کرد: اعتقاد قلبی به حفظ محیط زیست دارم و نگاه مشارکتی باید جزء اولویت ها قرار گیرد.
کد مطلب: 153012
برچسب ها: محیط زیست
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *