۰
جمعه ۱۱ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۰

امکان استیضاح بولسونارو رد شد

رئیس مجلس برزیل گفت، در حال حاضر هیچ راه سیاسی برای اجرای استیضاح ژایر بولسونارو وجود ندارد.
امکان استیضاح بولسونارو رد شد
رئیس مجلس برزیل گفت، در حال حاضر هیچ راه سیاسی برای اجرای استیضاح ژایر بولسونارو وجود ندارد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اظهارات مطرح شده از سوی آرتور لیرا، رئیس مجلس برزیل که قدرت تصمیم گیری برای پذیرش روند استیضاح را در اختیار دارد، یک تسکین بزرگ برای ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل محسوب می‌شود. بولسونارو به دلیل رسیدگی ضعیف به وضعیت کرونا و رسوایی فساد در خرید واکسن این بیماری به شدت در معرض انتقاد قرار دارد.
رئیس مجلس برزیل در جمع خبرنگاران گفت، استیضاح نیازمند شرایط سیاسی است که در حال حاضر نه خارج و در داخل کنگره وجود ندارد.
در حالیکه بیش از نیم میلیون برزیلی در نتیجه کرونا جان باخته‌اند، مردم این کشور بابت از دست رفتن فرصت‌ها برای خرید واکسن به شدت خشمگین هستند.
رسیدگی سنای برزیل به این مساله یکسری فساد احتمالی را در داخل دولت این کشور فاش کرد که در آن افرادی در داخل وزارت بهداشت و قانونگذاران حامی رئیس جمهوری احتمالا به دنبال پرداخت پول بیشتر برای یک واکسن هندی ساخت کمپانی "بهارات بیوتک" هستند. دادستان‌های فدرال برزیل و پلیس این کشور تحقیقات کیفری درباره این معامله انجام داده‌اند.
این رسوایی مالی یکسری درخواست‌ها را برای استیضاح رئیس جمهوری که پاندمی کرونا را کم اهمیت جلوه داده، مجددا مطرح کرده است.
روز چهارشنبه، قانونگذاران از تمامی احزاب سیاسی برزیل، گروه‌های اجتماعی و وکلا درخواست جامع استیضاح را علیه بولسونارو مطرح کردند.
اظهارات رئیس مجلس برزیل در پی این درخواست استیضاح، شکایت کنندگان را به این نتیجه رسانده که این تلاش‌ها به جایی نمی‌رسد. کارشناسان می‌گویند، ترک سمت ریاست جمهوری توسط بولسونارو باید بجای درخواست استیضاح، به واسطه انتخابات ریاست جمهوری سال آتی میلادی در برزیل باشد و این احتمالش بیشتر است.
کد مطلب: 153075
برچسب ها: برزیل
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *